معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم ( ORDERBOOK / TIME SALES LIST )

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم ( ORDERBOOK / TIME SALES LIST )

در این مقاله به باقی امکانات پلتفرم نینجاتریدر می پردازیم. ابتدا پلتفرم نینجاتریدر خود را باز کنید و به دیتای لول2 کانتک شوید. حال بر روی سر برگ New کلیک کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم - ۱

اولین گزینه Basic Entry است، همانطور که از اسم آن مشخص است این گزینه امکان استفاده از امکانات پنل چارت تریدر را بدون دسترسی به چارت را برای ما فراهم می کند. استفاده از این امکان به دلیل عدم تسلط به چارت و دیتای حجمی زنده مارکت توصیه نمی شود.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم - ۲

گزینه مهم بعدی Super DOM یا Depth Of Market است. در روش والیوم تریدینگ از این امکان استفاده می کنیم و دیدن عمق بازار بسیار با اهمیت است. با استفاده از این امکان شما می توانید خریداران و فروشندگان Passive  را بشناسید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم - ۳

در سمت راست یا Ask فروشندگان در صف را مشاهده میکنید و در سمت چپ یا Bid خریداران در صف را میتوانید مشاهده و بررسی کنید. با توجه به اهمیت شناخت DoM در والیوم تریدینگ به طور ویژه به بررسی و آموزش این امکان نینجاتریدر خواهیم پرداخت.

گزینه بعدی Level II است که یک دید کلی در مورد اینسترومنت انتخابی به ما می دهد، قیمت، حجم سفارشات و… از جمله اطلاعات این مورد است که در روش والیوم تریدینگ به این صورت استفاده نمی کنیم.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم - ۴

گزینه بعدی Market Watch یک دید کلی از نوسانات اینسترومنت انتخابی را به ما میدهد. در واقع شما به یک دید از نوسانات اینسترومنت های مدنظر خود می رسید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم - ۵

دو گزینه Strategy Analyser  و Startegy Builder برای افراد مسلط به زبان برنامه نویسی می باشد. با استفاده از زبان برنامه نویسی شما می توانید یک استراتژی یا ربات برای نینجاتریدر خود بسازید و از آن بهره ببرید، اما در روش والیوم تریدینگ نیازی به استفاده از این امکان نداریم.

مورد خیلی مهم بعدی که در والیوم تریدینگ بسیار اهمیت دارد و به آن به طور کامل خواهیم پرداخت T&S می باشد. T&S مخفف Time and Sale List به معنی لیست معاملات انجام شده به همراه زمان انجام معامله است. T&S در کنار اوردربوک یا DoM قرار می گیرد. در اینجا خریداران و فروشندگان Aggressive  را خواهیم داشت. در واقع معاملاتی که انجام شده است در  این لیست ثبت می شود. خریدها وفروش های انجام شده هستند که مارکت را می سازد. خریدران اگرسیو از سفارشات Passive فروش قرار داده شده در DoM می خرند و فروشندگان اگرسیو به سفارشات خرید Passive قرار داده شده در اوردربوک می فروشند.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم - ۴

DoM و T&S پایه و اساس اوردرفلو یا والیوم تریدینگ می باشند و از قدیمی ترین ابزارهای معاملاتی می باشند. اما استفاده از آنها بسیار مشکلی می باشد که با پیشرفت های نرم افزاری ما میتوانیم اطلاعات این دو را به صورت واضح تر و راحت تری دریافت و بررسی کنیم. در ادامه نرم افزارهای پیشرفته ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت که کار بررسی و تحلیل را برای شما راحت و آسان میکند و علاوه بر این امکان فیلتراسیون دلخواه دیتا را نیز در اختیار خواهید داشت.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت پنجم - ۵

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید