بهترین ابزارهای معاملاتی در سال 2022 | ابزارهای ترید

بهترین ابزارهای معاملاتی در سال 2022 | ابزارهای ترید

بهترین ابزارهای معاملاتی را می شناسید ؟ اگر قصد دارید به بازارهای معاملاتی نظیر فارکس وارد شوید،مایلید که تجارت های هیجان انگیز و سود آوری داشته باشید، لازم است که تا حد امکان از اشتباهات احتمالی که ممکن است منجر به ضرر بشود، اجتناب کنید. ابزارهای معاملاتی به تریدر کمک می کند تا بتواند با استفاده از آن ها شانس موفقیت خود را در انجام معاملات  افزایش دهد. به همین دلیل مجموعه زندتریدرز در این مقاله شما را با بهترین ابزارهای ترید آشنا خواهد کرد. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ضرورت استفاده از ابزارهای معاملاتی

به محض ورود به بازارهای بزرگ مالی مانند فارکس ، فیوچر و کالاها و درک حجم نقدینگی آنها به خوبی متوجه خواهید شد که چرا این بازارها جزء محبوب‌ترین بازارهای مالی بشمار می‌روند. شما به واسطه ابزارهای معاملاتی از مزایای بسیار مهمی برخوردار خواهید بود؛ ابزارهای معاملاتی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید معاملات موفقی داشته باشید و از انجام معاملات بد اجتناب کنید؛ همچنین از طریق ابزارهای تحلیل تکنیکال کلاسیک قادر خواهید بود تا نمودارهای قیمت را تجزیه و تحلیل کنید. در نهایت این ابزارها کمکی برای تحلیل درست و کسب سود از این بازارها می‌باشند.

برای انتخاب بهترین ابزارهای ترید به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

برای انتخاب یک ابزار معاملاتی مناسب باید دقیقا بدانید که به دنبال چه هستید و با چه هدفی از آن ابزار معاملاتی استفاده می کنید. بنابراین لازم است که این فاکتورها را در نظر داشته باشید :

قابلیت اطمینان

اکثر ابزارها در پلتفرم‌های معاملاتی یا وب ‌سایت‌های کارگزاری قابل اعتماد هستند. با این حال، برای اطمینان بیشتر باید آن ها را تست کنید.

بهترین ابزارهای معاملاتی

عملکرد

به طور کلی، شما به ابزاری نیاز دارید که بتواند به درستی عملکردی را که برای آن تعریف شده است، اجرا کند و در شرایط عادی بازار بدون مشکل کار کند. عملکرد و سازگاری، دو فاکتور بسیار مهم در انتخاب ابزارهای معاملاتی است. زیرا شما باید اطمینان پیدا کنید که این ابزارها برای مدت ها قابل استفاده هستند و نتایج مطلوبی خواهند داشت.

مقرون به صرفه بودن

یک فاکتور بسیار مهم دیگر در انتخاب ابزارهای ترید، هزینه ای است که برای آن می پردازید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که در میان ابزارهای معاملاتی موجود که عملکرد و کارایی یکسانی دارند، ابزاری را انتخاب کنید که هزینه کمتری بپردازید. شما باید به دنبال ابزارهای کاربردی و قابل اعتماد باشید، اما نه با هزینه های گزاف.

یک تریدر به چه نوع ابزارهای معاملاتی نیاز دارد؟

سؤال مهم دیگری که قبل از انتخاب ابزارهای ترید واقعی و خاص باید از خود بپرسید، این است که: تصمیم بگیرید واقعاً به چه نوع ابزارهایی نیاز دارید؟ انتخاب یک ابزار مناسب به سبک معاملاتی شما و روش هایی که برای مدیریت سرمایه در پیش گرفته اید، بستگی دارد.

به طور مثال: تریدرهای روزانه و ترندتریدرها، نمی توانند از ابزارهای یکسانی استفاده ‌کنند، زیرا تریدرهای نوع اول، به شاخص‌های فنی کوتاه ‌مدت و الگوهای نمودار نیاز دارند، در حالی که تریدر نوع دوم به میانگین‌های متحرک و نمودارهای بلندمدت علاقه‌مند خواهد بود.

بنابراین، به خاطر داشته باشید که استراتژی معاملاتی شما در انتخاب ابزارهای ترید ، اهمیت زیادی دارد.

آشنایی با انواع ابزارهای ترید در بازارهای مالی

ابزارهای متنوعی برای اکثر معامله گران وجود دارد، صرف نظر از سبک استراتژی آنها میتوان گفت که این ابزارها کم و بیش در تمام استراتژی‌ها کاربرد دارد.
در این بخش از مقاله به معرفی این ابزارهای معاملاتی پرداخته ایم.

ابزارهای رسم نمودار

نمودارها یکی از مفیدترین منابع اطلاعاتی در بازارهای معاملاتی محسوب می شوند. با استفاده از آن ها می توانید عملکرد بازار را ردیابی کنید، به الگوها توجه کنید، تاریخچه ارزهای خاص را بررسی کنید و حتی بازار را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید. این نوع نرم‌افزار اغلب شامل سایر شاخص‌های فنی و سیگنال‌های تجاری نیز می باشد که همگی برای تجارت موفق یک تریدر مفید است.

بهترین ابزارهای معاملاتی

ابزارهای کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یک روش نسبتاً جدید در بازارهای معاملاتی است ،و تنها حدود یک دهه است که از این روش استفاده می شود. این فناوری کمک می کند تا معاملات تریدری که منتخب شماست، در حساب شما تکرار شود. با استفاده از این ابزار معاملاتی، هر زمان که تریدر منتخب در حساب های خود معامله می کند، بطور خودکار آن موقعیت در حساب شما کپی می‌شود.

پلتفرم های معاملاتی

پلتفرم‌های معاملاتی اغلب حاوی ابزارهای تحلیلی مخصوص به خود هستند و می‌توانند تغییرات بازار را در زمان واقعی ردیابی کنند.

از دیگر امکانات پلتفرم های معاملاتی، وجود یک نرم افزار قابل تنظیم و پیچیده است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا پارامترهای مختلف را تنظیم کنید و از آن ها برای خودکارسازی معاملات خود استفاده کنید. به این ترتیب، لازم نیست نگران از دست دادن فرصت های ترید مناسب باشید.

ماشین حساب

ماشین حساب به شما کمک می کند تا زمان زیادی را هنگام محاسبه حرکت بعدی خود هدر ندهید و به عبارتی در زمان تصمیم گیری برای انجام معاملات در زمان خود صرفه جویی کنید. به طور مثال مواردی مانند مارجین، پیپ، سود و نوسانات ارزها را می توانید از طریق ماشین حساب محاسبه کنید.

حال که تا حدودی با بهترین ابزارهای معاملاتی در بازارهای مالی آشنا شدید، بهترین ابزارهای ترید در بازار فارکس را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

بهترین ابزارهای ترید در بازار فارکس را بشناسید

شناخت این ابزارها به شما عزیزان کمک می کند تا معاملات خود را در بازار فارکس انجام دهید.

متاتریدر 4 و 5

MetaTrader 4 و MetaTrader 5 از جمله پلتفرم های معاملاتی هستند با ابزارهای زیادی که برای شما این امکان را فراهم می کند تا نسخه نرم افزار EA (Expert Advisor) متعلق به خود را ایجاد کنید. به این ترتیب شما می توانید معاملات خود را خودکار نمائید، به طوری که نیازی به تجزیه و تحلیل هر موقعیتی وجود نداشته باشد.

MetaTrader 4 یا MT4، برای شما امکان دسترسی به یک ویرایشگر داخلی و یک کامپایلر با دسترسی به کتابخانه رایگان نرم افزار ایجاد شده توسط خود کاربران را فراهم می کند.

به طور کلی ، با متاتریدر امکان انجام معاملات بی‌درنگ بسیار عالی برای تریدر فراهم می شود و تعداد نمودارهای و سایر ابزارها برای تحلیل تکنیکال در آن بسیار چشمگیر است. حتی رابط کاربری آن را می توانید به گونه ای مناسب برای خودتان سفارشی کنید.

بهترین ابزارهای معاملاتی

ژورنال ترید

در مرحله بعد، تریدر به یک مجله تجاری یا ژورنال ترید نیاز دارد. این نوع ابزارهای ترید ، در عین سادگی، برای معامله‌گران بسیار پراهمیت محسوب می شود، به‌ویژه برای معامله گران مبتدی که در بازارهای مالی تازه کار هستند.

شما هنگامی که تجارت در فارکس را آغاز می کنید، احتمالاً در مدت زمان نسبتاً کوتاهی معاملات زیادی خواهید داشت. این کار باعث می‌شود که نتوانید تمام جزئیات هر معامله را به خاطر بسپارید، بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن را در یک مجله ترید یادداشت کنید.

اخبار اقتصادی

همانطور که می دانید، فاکتورهای متعددی وجود دارد که می تواند بر قیمت ها در بازارهای مالی تأثیر بگذارد. مواردی مانند نرخ بهره، اعداد اقتصادی و موارد مشابه همگی می توانند باعث خرید یا فروش مردم و رشد یا کاهش قیمت شود. به همین دلیل است که پیگیری همه اخبار جدید و توجه به آن ها در معاملات خود می تواند بسیار مهم باشد.

تقویم اقتصادی

تقویم اقتصادی برای معامله گرانی که علاقه مندند در کل هفته معاملات خود را برنامه ریزی کنند بسیار مفید است. از این طریق تریدرها می توانند از تقویم خود برای فهرست کردن رویدادهای مهم استفاده کنند تا آن ها را فراموش نکنند. این رویدادهای مهم می تواند شامل تمام مسائل مهمی باشد که در بخش اخبار درباره آن ها صحبت کردیم، مانند سیاست بانک مرکزی و بیانیه های نرخ بهره.

ماشین حساب ها

پیش تر در مورد کاربرد ماشین حساب ها به عنوان ابزارهای معاملاتی مطالبی را ذکر کردیم. در این بخش چند نمونه از انواع ماشین حساب را به شما معرفی خواهیم کرد :

  • ماشین حساب نوسانات (Volatility calculator)
  • ماشین حساب پیپ (Pip calculator)
  • ماشین حساب حاشیه (Margin calculator)
  • مبدل ارز (Currency converter)
  • ماشین حساب سود (Profit calculator)

مبدل منطقه زمانی

یکی دیگر از مهم ترین ابزارهای معاملاتی ، مبدل منطقه زمانی است و شما به آن نیاز دارید به این دلیل که ، بازارهای معاملاتی در مناطق مختلف جهان در ساعات مشخصی باز یا بسته می شوند. همانطور که می دانید، مراکز پیشرو معاملات فارکس در سراسر جهان قرار دارد، مثلا در نیویورک، توکیو، لندن و سیدنی که همگی در مناطق زمانی مختلف هستند. با این حال، سشن های بازار معاملاتی در برخی از آن ها دارای همپوشانی می باشد و دانستن زمان های همپوشانی به شما کمک می کند تا بتوانید معاملات سودآورتری داشته باشید.

ماتریس کورولیشن (Correlation Matrix)

ماتریس همبستگی اساساً ابزاری است که به شما کمک می‌کند تعیین کنید که چگونه نرخ مبادله یک جفت ارز بر نرخ ارز دیگری تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب، می‌توانید رفتار یک جفت ارز را پیگیری و پیش‌بینی کنید. مجموعه ای از همبستگی های جفت ارزها همان چیزی است که آن را ماتریس همبستگی قرار می دهید.

کلام پایانی

ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند هنگام معامله در بازارهای مالی موفق تر شوید و استفاده از آن ها بسیار آسان است. وقتی صحبت از معاملات فارکس می شود، چیزی که بیش از همه به آن نیاز دارید تجربه و اطلاعات است.

درست است که تجربه شما در این بازار حرف اول را می زند، اما این ابزارها می توانند در جمع آوری اطلاعات و تعیین بهترین مسیر عمل در هر لحظه به شما کمک کند.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
۱۲
۰
۱۵
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
۲۰۵
۰
۲۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید