تفاوت های بازار فارکس و فیوچرز و معرفی دیتای لول ۱، ۲ و ۳

تفاوت های بازار فارکس و فیوچر و معرفی دیتای لول یک، دو و سه

همانطور که در مقالات پیشین و ویدئوهای آموزشی بیان شد ، در فارکس دیتا نداریم چرا که این بازار یک بازار غیرمتمرکز و کپی شده از بازار فیوچرز آمریکا می باشد، و وقتی صحبت از حجم، اوردربوک و T&S می شود باید به این نکته توجه کنیم که برای استفاده از این ابزارها نیاز به دیتا داریم، لذا برای دسترسی به دیتا باید از بازار فیوچرز آمریکا استفاده کنیم.

در مقاله تفاوت های بازار فارکس و فیوچر قصد داریم به تفاوت بازار فارکس (CFD)  ، فیوچرز و همچنین تفاوت دیتای لول 1، لول 2 و لول 3 صحبت کنیم.

قدم اول تفاوت های بازار فارکس و فیوچر:

بررسی کنیم که آیا حجم های نمایشی در متاتریدر قابل اتکا هستند؟

در شکل بالا ، حجم های میله ای در پایین چارت نمایش داده شده است. این اطلاعات حجمی که توسط متاتریدر نمایش داده شده ، از سرور بروکر گرفته می شود و قابل اتکا نیست. حتی اگر حجم ها را از بروکرهای معتبر همچون FXCM رصد کنیم ، باز هم نتایج قابل اتکا نیستند چرا که حجم های فارکس خارج از بورس هستند و این اطلاعات توسط بروکرها به بانک ها و موسسات فروخته می شود تا بتوانند از محل استاپ لاس معامله گران خرد برای کسب سود استفاده کنند.

برای دسترسی به دیتای صحیح و حجم  های متمرکز باید از دیتای لول 2 بازار فیوچرز استفاده کنیم  و دیتای صحیح را در آن بازار مشاهده کنیم. حال با مشاهده دیتا در بازار فیوچرز و تشخیص جریان سفارشات و تحلیل بازار، در مرحله بعد فقط برای گرفتن پوزیشن معاملاتی به بازار فارکس آمده و از متاتریدر استفاده می کنیم.

برای استفاده از بازار فیوچرز نیاز به پلتفرم و دیتا داریم:

پلتفرمی که قابلیت اتصال به بازار فیوچرز ، امکانات و ابزارهای اوردرفلو را داشته باشد و دیتایی که توسط شرکت های ارائه دهنده دیتا، دیتای حجمی بازار فیوچرز را به پلتفرم های مخصوص به بازار فیوچرز متصل می کنند. در واقع  می توان گفت ، پلتفرم و دیتا مکمل همدیگرند مثل اتومبیلی که بدون سوخت حرکت نمی کند.

در عین حال لازم است که بدانیم دیتای لول یک چه اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارد؟ در پاسخ می توان گفت ، با این دیتا از چهار قیمت اطلاع پیدا میکنیم. قیمت باز شدن کندل، قیمت بسته شدن کندل، بالاترین قیمت در بازه شکل گیری کندل و پایین ترین قیمت در بازه شکل گیری کندل.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید در این نمودار ما فقط می توانیم بر اساس شکل کندل بازار را تحلیل کنیم و دیتای لول 1 اطلاعاتی در مورد چرایی تشکیل کندل به ما نمی دهد و ما عملا از پشت پرده کندل بی خبر هستیم. اینکه چه تعداد معامله گر با چه حجمی باعث بسته شدن کندل به این شکل شده اند برای ما مشخص نیست و ما صرفا ظاهری از بازار را می بینیم.

در تصویر بعد  نموداری که شامل دیتای لول 2 است را می توانید مشاهده کنید. همانطور که مشخص است علاوه بر چهار قیمتی که در دیتای لول یک داشتیم اطلاعات مهم دیگری نیز در  اختیار ما قرار می گیرد، این اطلاعات شامل تعداد خریداران و فروشندگان، حجم سفارشات خرید و فروش، تفاوت حجم خریداران و فروشندگان و … می باشد که در تصمیمات ما اثر گذار هستند.

دیتای لول 2 دارای سطوح مختلفی است و به دیتای حرفه ای و غیر حرفه ای تقسیم می شود.

دیتای لول 3 در سطح بالاتری قرار دارد و به دیتای بانک ها معروف است که به توضیح آن خواهیم پرداخت.

اکنون به پایان مقاله تفاوت های بازار فارکس و فیوچر رسیده ایم. در مقالات بعدی به شرح بیشتر دیتا لول 2 و چگونگی استفاده از این دیتا می پردازیم.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۷
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید