سیو سود در بورس چیست ؟ | آشنایی با استراتژی های ذخیره سود save profit

سیو سود در بورس چیست ؟ | آشنایی با استراتژی های ذخیره سود save profit

سیو سود در بورس چیست ؟ آیا با این مفهوم آشنا هستید؟ این روزها کلا بازارهای مالی بسیار پرتلاطم هستند و بازار بورس هم از این قاعده مستثنی نیست. شما تا زمانی که سرمایه خود را وارد بازار نکرده اید طبیعتا هیچ نگرانی بابت سود یا ضرر آن ندارید؛ اما زمانی که سرمایه گذاری را آغاز نمودید، تغییرات بازار و روند قیمت ها، صعودی یا نزولی بودن آن در میزان سود یا ضرری که به دست می آورید تاثیر مستقیم دارد. اما یک نکته ی بسیار مهم در این میان، مربوط می شود به سیو سود . یعنی شما باید بدانید که چه موقع باید ذخیره ی سود را انجام دهید تا نه تنها سود بیشتری داشته باشید، بلکه ضرر کمتری را متحمل شوید. در این مقاله زند تریدرز شما را با سیو سود در بازار بورس و استراتژی های ذخیره سود آشنا می نماید. لطفا با ما همراه باشید.

منظور از سیو سود در بورس چیست؟

ذخیره سود یا save profit ، به این معناست که شما سود معامله را از موجودی یا سرمایه اولیه خود جدا کنید و آن را ذخیره نمائید؛ و مجددا با همان سرمایه اولیه خود کار را آغاز کنید. به طور مثال فرض کنید که حساب خودرا با 200دلار شارژ کرده اید، پس از گذشت مدتی با میزان سودی که کرده اید، موجودی حساب شما به 250 دلار می رسد. در این صورت شما می توانید 50 دلار را ذخیره کنید، یعنی سیو سود انجام دهید و مجددا با همان شارژ اولیه 200 دلار شروع به فعالیت نمایید.

اما آنچه در حوزه ی سیو سود بسیار بسیار مهم است، اگاهی از زمان ذخیره سود است. یعنی شما باید بدانید که چه موقع برای save profit مناسب است. در بخش بعدی به توضیحاتی در مورد آن می پردازیم. همچنان همراه ما باشید.

چه موقع باید سیو سود انجام دهیم؟

آنچه لازم است برای سیو سود در نظر بگیرید، زمان ذخیره است. یعنی شما باید با اطمینان کامل از آینده ی سرمایه خود این کار را انجام دهید؛ به این معنا که از منظر تحلیل تکنیکال و قوانین بنیادی ذخیره سود ، هیچ نگرانی در ارتباط با کاهش قیمت سهم و از دست دادن سود خود نداشته باشید.

در غیر این صورت ممکن است ذخیره سود موجب شکست و یا عدم موفقیت شما شود. شاید تعجب کنید! اما آیا می دانید چگونه سیو سود می تواند منجر به ضرر شما شود؟

چگونه ذخیره سود در بورس باعث عدم موفقیت تریدر می شود؟

معامله گران باید به این نکته ی مهم توجه داشه باشند که موفقیت آن ها در بازار بورس به سیو سود در زمان مناسب و درست بستگی دارد.

مطمئنا شما بارها از تریدرهای مختلف شنیده اید که آن ها طی چند ماه مرتب به سود رسیده اند و پس از آن در مدت زمان کوتاهی سود خود را از دست داده اند. زمانی که از آن ها می پرسید چرا اینطور شده ؟ در پاسخ به شما می گویند که، طمع کرده ایم.

اما دوستان، ایا می دانید که طمع دلیل ضرر آن ها نیست و واقعیت چیز دیگریست؟ واقعیت این است که آن ها از استراتژی های کارآمد برای سیو سود در بازار بورس بهره نبرده اند و اشتباه عمل کرده اند؛ یا اینکه در زمان نامناسبی به ذخیره سود پرداخته اند، و یا در زمانی که باید سیو سود را انجام می داده اند، این کار را نکرده اند. برای اجتناب از این نوع اشتباهات در بازار بورس و آگاهی از زمان مناسب سیو سود در بازار بورس ، چند استراتژی را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سیو سود در فارکس

آشنایی با انواع استراتژی های سیو سود در بازار بورس

استراتژی هایی که در این بخش از مقاله به ذکر آن ها می پردازیم، استراتژی هایی از لحاظ بعد زمانی می باشد و به تریدرها دید مناسبی می دهد برای عملکرد صحیح در ارتباط با save profit.

بنابراین لازم است که قبل از ذخیره سود در بازار بورس ، استراتژی مناسب خود را مشخص کنید.

استراتژی کوتاه مدت

در روش کوتاه مدت ، برای ذخیره سود مدت زمانی بین 3 هفته تا 3 ماه را در نظر می گیرید. البته لازم است که با بهره گیری از ابزارهای تحلیل تکنیکال نقاط مقاومت و نقاط حمایت را مشخص کنید. پس از آن در نقاط مقاومت سهم را بفروشید و در نقاط حمایت برای خرید سهم اقدام کنید.

استراتژی میان مدت

در استراتژی میان مدت برای سیو سود در بازار بورس ، مدت زمان مورد نظر بین 2 الی 6 ماه در نظر گرفته می شود. البته در این روش لازم است که از آینده ی سهامی که خریداری کرده اید تا حدودی باخبر باشید و از طریق تحلیل تکنیکال در نقاط حمایتی بتوانید مجددا سهام را خریداری کنید.

سیو سود در بازار فارکس با استراتژی میان مدت به دو روش انجام می شود که عبارتند از :

  • افرادی که از لحاظ ریسک پذیری در حد متوسط هستند، می توانند اصل سرمایه را حفظ کنند و سود به دست آمده را بفروشند.
  • افرادی که از لحاظ زیسک پذیری در حد پائین تری هستند، می توانند اصل سرمایه را بفروشند و سهم سود خود را نگه دارند.

سیو سود در فارکس

استراتژی بلند مدت

همان طور که از نام این استراتژی پیداست، مدت زمانی که برای سیو سود در نظر می گیرید نسبت به دو استراتژی قبلی بیشتر است و بین 6 ماه تا 1 سال می باشد. در واقع در این روش دید تریدر بلند مدت است و می تواند صبر کند تا قیمت به هدف مورد نظرش برسد و سهام خود را تا آن زمان نفروشد. در این روش تریدر درگیر نوسانات کوتاه مدت بازار نخواهد شد.

نکات مهمی که برای سیو سود در بازار بورس لازم است بدانید

اکنون که با سیو سود یا save profit در بازار بورس آشنا شدید و همچنین مهم ترین استراتژی های آن را می دانید، لازم است که این نکات را هم مد نظر بگیرید :

  • برای آن دسته از سهام های خود که همیشه رشد و سود خوبی داشته است، سیو سود را انجام دهید؛ و همیشه سهم هایی را برای سیو سود در اولویت قرار دهید که رشد خیلی خوبی داشته است.
  • برای بازارهایی که سرعت رشد خوبی دارد، ذخیره سود می تواند خوب باشد.
  • هرگاه اخبار منفی در ارتباط با شرکت های سرمایه گذار شنیدید، سود خود را ذخیره کنید.
  • اگر شاهد این مسئله بودید که سهام شما مرتبا دچار نوسان و تزلزل است سیو سود را انجام دهید.
  • همچنین زمانی که متوجه خروج نقدینگی از بازار سرمایه شدید، ذخیره سود را انجام دهید.

سیو سود در فارکس

کلام پایانی

در مقاله ای که مطالعه فرمودید، زند تریدرز شما را با مفهوم سیو سود ، save profit یا ذخیره سود آشنا کرد. به علاوه با استراتژی های سیو سود آشنا شدید و هم اکنون با آگاهی بیشتری می توانید استراتژی خود را برای ذخیره سود مشخص کنید و نه تنها سود بیشتری به دست آورید، بلکه ضرر کمتری متوجه تان شود و معاملات شما با ریسک کمتری همراه باشد.

از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا در صورتی که با سوال یا مشکلی مواجه شدید با ما تماس بگیرید؛ مشاوران ما با کمال میل راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.

لطفا با ما در تماس باشید، منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۵
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید