معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader )

در این پست می‌خوانید:

معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader )

شما اگر نسخه نینجاتریدر را از ربات تلگرام مجموعه زندتریدرز دریافت و نصب کرده باشید، نسخه اصلی نینجا تریدر را در اختیار دارید و امکان استفاده از پنل Chart Trader  را دارید.

در نسخه دمو که در سایت Ninjatrader.com موجود می باشد شما فقط قابلیت استفاده از اردرهای لیمیت Chart Trader را دارید و با کلیک راست بر روی چارت می توانید اردهای لیمیت یا مارکت خود را قرار دهید. به تصویر زیر دقت کنید، زمانی که بالا تر از قیمت کلیک کنید گزینه Sell limit  را مشاهده می کنید.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 1

و اگر پایین تر از قیمت کلیک راست کنید اردرهای buy limit برای شما فعال می شود:

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 2

اما نسخه اصلی نینجاتریدر به ما امکانات بیشتری می دهد، یکی از مهم ترین امکانات ATM Strategy است. حال به بررسی بیشتر پنل Chart Trader  می پردازیم:

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 3

به دو گزینه اول دقت کنید، Buy Mkt (Buy to market) و Sell Mkt (Sell to Market)، این دو گزینه عملکردی مشابه کلیدهای  Buy و Sell در متاتریدر دارند و با کلیک بر روی آنها شما به صورت Aggressive  به عنوان خریدار یا فروشنده وارد مارکت می شوید. در نینجاتریدر به صورت همزمان امکان hedge کردن وجود ندارد، Hedge کردن به معنای باز کردن پوزیشن خرید و فروش به صورت همزمان بر روی یک اینسترومنت است. این امکان بر روی متاتریدر فعال می باشد. در نتیجه نوع معاملات شما در نینجاتریدر به صورت Netting می باشد. این بدان معناست که پوزیشن های خرید یا فروش شما به صورت خودکار توسط نینجا تریدر میانگین گیری می شود و در زمانی که به عنوان مثال پوزیشن خرید فعال دارید با کلیک بر روی فروش نینجاتریدر بخشی یا تمام معامله خرید شما را می بندد.

در قسمت پایین پنل دو عدد را مشاهده می کنید، به تصویر دقت کنید:

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 4

این به این معناست که اگر شما خریدار باشید باید از قیمت Ask خرید  خود را انجام دهید و اگر فروشنده هستید باید به قیمت Bid  بفروشید.

گزینه Buy Ask با تفاوت جزئی همان Buy Mkt می باشد.

گزینه بعدی Buy Bid به معنی خریدن در قیمت بهتر است.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 5

این به چه معناست؟! به تصویر زیر دقت کنید. قیمت Bid 106.97 است و قیمت معاملات 106.98، یعنی قیمت Bid  یک تیک قیمتی کمتر است و شما با زدن دکمه Buy Bid یک تیک قیمتی در قیمت بهتری وارد پوزیشن خرید می شوید. این اردر از نوع Buy limit  می باشد. سوال مهم آن است که چرا ما از Buy Bid  به جای  Buy Mkt استفاده می کنیم؟! همانطور که می دانید Buy Mkt به معنای ورود اگرسیو است و خرید از قیمت Ask  انجام می شود و اگر در زمان خرید شما اردر فروش لیمیت در مارکت نباشد شما در قیمت های خیلی بدتری وارد مارکت خواهید شد به همین دلیل از Buy Bid  استفاده میکنیم تا در بهترین قیمت Bid خرید را انجام دهیم.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 6

تریدرهای حرفه ای اغلب با لیمیت معامله می کنند و اگرسیو وارد معاملات شدن برای معامله گران با سرمایه بالا مثل بانک ها است.

 مورد بعدی Sell Ask  است که دقیقا مثل Buy Bid عمل میکند. یعنی سفارش ما در بهترین قیمت فروش به صورت لیمیت وارد اوردربوک می شود و با این روش اردرگذاری از اسلیپیج و فروش در قیمت های بد جلوگیری می کنیم.

گزینه بعدی کلید Rev است، این گزینه به معنی Reverse یا معکوس کردن است. زمانی که شما متوجه می شوید اشتباها وارد معامله خرید شده اید و قصد معامله فروش را داشته اید با زدن این دکمه معامله شما معکوس می شود، همچنین معامله فروش را به معامله خرید تغییر می دهد.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 7

گزینه بعدی Close است و برای بستن پوزیشن باز در همان لحظه می باشد.

گزینه بعدی برای نشان دادن میزان و درصد سود و زیان پوزیشن باز می باشد به تصویر زیر دقت کنید.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 8

گزینه بعدی Instrument  است که در بخش Acoount می بایست حساب خود را انتخاب کنید، همانطور که پیش تر نیز گفته شده بود ازبین سه نوع اکانت Sim، Demo و Real اکانتی که قصد ترید بر روی آن را دارید انتخاب می کنید.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 9

درقسمت Order Quantity تعداد کانترکت های هر پوزیشن را تعیین می کنید.

گزینه بعدی ATM Strategy ، قسمت مهمی از پنل Chart Trader می باشد. بدون تنظیم کردن و ساختن ATM شما باید تمام کارهای اردرگذاری، استاپ گذاریی و قرار دادن حد سود یا TP را به صورت دستی انجام دهید. همچنین باید به این نکته نیز به صورت ویژه توجه شود که قبل از فعال شدن اردر Buy Limit شما به عنوان مثال تمام اردرهای حدضرر و Tp اردرهایی مستقل به حساب می آیند و امکان فعال شدن اردر Sell limit شما که به عنوان تارگت برای Buy Limit قرارداده بودین می باشد. لذا برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی باید برای هر اینسترومنت ATM استراتژی مخصوص به آن اینسترومنت را تنظیم کنید.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 10

اگر قیمت به اردر خرید لیمیت شما برخورد نکند و قیمت به سمت بالا حرکت کند، قیمت می تواند اردرحدسود شما را که Sell Limit را فعال میکند.

 امکانات پلتفرم نینجا تریدر – قسمت سوم ( Chart Trader ) - 11

حتی این امکان نیز وجود دارد که قیمت اردر خرید لیمیت شما را فعال کند و به سمت بالا رفته و حد سود شما را گرفته و شما با سود معامله خود را ببنید، اما اردر حد ضرر شما که از نوع  Sell Stop یا Sell Mkt است در پلتفرم باقی بماند و به صورت ناخواسته وارد پوزیشن فروش شوید. تمام این اتفاقات بدان علت است که هر سه سفارش از یکدیگر مستقل هستند. اینجاست که به اهمیت تنظیم ATM Strategy پی میبرید. زیرا با استفاده از آن پلتفرم به صورت اتوماتیک حد سود و حد ضرر را قرار می دهد و دیگر نگرانی های فوق را نخواهید داشت. در ATM قابلیت های مختلفی است، مثلا بالابردن استاپ با افزایش قیمت و چندین ویژگی دیگر که به آن در مقاله بعدی خواهیم پرداخت.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۸
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید