معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت ششم ( ATM استراتژی )

در این پست می‌خوانید:

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت ششم ( ATM استراتژی )

همانطور که در مقالات قبلی به پنل Chart Trader پرداختیم و به امکان ویژه ATM استراتژی اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم با جزئیات بیشتری به آموزش استراتژی ATM بپردازیم.

ابتدا چارت مربوط به یک اینسترومنت را باز کنید و پنل Chart Trader را فعال کنید. در صورتی قصد ورود و خروج به صورت دستی به پوزیشن معاملاتی خود دارید ممکن است دچار مشکل شوید و ناخودآگاه اشتباه کنید، اشتباهی که ضرر سنگینی به حساب شما وارد کند. در مقاله قبلی توضیح دادیم که همانطور که در تصویر زیر میبینید هر سه سفارش به صورت دستی باید وارد شود و در صورتی که استاپ لاس فعال شود سفارش Tp همچنان فعال می ماند.

ATM استراتژی  - ۱

استراتژی ATM برای سهولت کار تریدر و جلوگیری از اشتباهات قرار داده شده است. با استفاده از این امکان شما می توانید برای اینسترومنت مدنظر خود استراتژی مدیریت سرمایه و ورود و خروج از پوزیشن بسازید. در این صورت شما با زدن یک کلیک به صورت خودکار وارد پوزیشن معاملاتی خود شده و حد ضرر و Tp ها به صورا اتوماتیک در پلتفرم نینجا تریدر وارد می شود.

ATM استراتژی  - ۲

حال چگونه باید استراتژی ATM مخصوص به اینسترومنت مدنظر خود را بسازیم؟!

به قسمت ATM پنل بروید و بر روی Custom (edit) کلیک کنید. پنجره زیر برای شما باز می شود که به توضیح قسمت های مختلف آن می پردازیم.

ATM استراتژی  - ۳

در قسمت Order quantity حجم هر سفارش را تعریف می کنیم. به عنوان مثال 3 عدد مناسبی است. در قسمت Parameter Type شما نوع پارامترها را تعریف میکنید. به عنوان مثال Tick،  Percent و Pip و غیره قابل انتخاب هستند که شما مثلا با انتخاب Pip ، پلتفرم میزان استاپ ها و Tp ها را بر اساس Pip قرار می دهد. در والیوم تریدینگ میزان استاپ ها و Tpها را بر اساس Tick در نظر میگیریم لذا در این قسمت Tick را انتخاب می کنیم. از قسمت Add سه اردر یا سفارش باز میکنیم.

ATM استراتژی  - ۴

در قسمت Quantity حجم هر سفارش را وارد میکنیم به عنوان مثال حجم هر سه اردر را برابر در نظر میگیریم. در قسمت Stop Loss میزان استاپ را بر اساس تیک Tick وارد میکنیم. میزان استاپ برای اینسترومنت های مختلف متفاوت است که در دروس تخصصی والیوم تریدینگ به آن پرداخته شده است.

در قسمت Profit میزان سود انتظاری را بر اساس تیک وارد کنید. اگر برای اردر اول ریسک به ریوارد 2 در نظر داشته باشیم می توانیم آن را 20 تیک وارد کنیم و همین طور باقی اردر ها را با ریسک به ریوارد 1 به 3 و اردر آخر را با ریسک به ریوارد 1 به 5 پر میکنیم. قسمت Stop Strategy برای کارهایی مثل ریسک فری کرد پوزیشن و یا دنبال کردن قیمت با استاپ لاس استفاده می شود که بعدا به آن میپردازیم.

در آخر با کلیک بر روی Save می توانید این ATM استراتژی خود را ذخیره کنید و در زمان ورود به یک معامله از آن استفاده کنید. فقط با انتخاب این تمپلیت همه چیز طبق استراتژی شما اتفاق می افتد و دیگر بدون نگرانی نسبت به مدیریت پوزیشن های معاملاتی خود میتوانید به راحتی بر تحلیل و ترید خود متمرکز شوید.

حال به تصویر زیر دقت کنید، با زدن کلیک Sell Mkt پلتفرم به صورت اتوماتیک سفارشات ما را قرار می دهد. با برخورد قیمت به استاپ یا Tp هر پوزیشن آن سفارش به طور کامل بسته می شود و اردری در سیستم با قی نمی ماند.

ATM استراتژی  - ۵

نکته مهم: شما می توانید برای اینسترومنت هایی که بر رروی آنها ترید می کنید هر تعداد ATM استراتژی بسازید و در زمان ترید از آنها استفاده کنید.پیشنهاد میکنیم ابتدا نوع حساب خود را چک کنید و بر روی حساب مورد نظر قرار دهید و سپس ATM استراتژی مخصوص به آن اینسترومنت را انتخاب و با ذهن و خیالی راحت به تحلیل و ترید خود بپردازید.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۸
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید