معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت هفتم ( Rollovering )

در این مقاله به تعریف و بررسی Rollovering می پردازیم و به این سوال که چرا باید قراردادهایمان را Rollover کنیم پاسخ خواهیم داد.

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد نمادهای بازار فیوچرز دارای تاریخ انقضاء یا سررسید می باشد و بعد از اتمام تاریخ یک قرارداد، می بایست قرارداد جدید با تاریخ سررسید جدید ایجاد شود و معامله گران پوزیشن های معاملاتی خود را باید تسویه کرده و وارد قرارداد جدید شوند. در پلتفرم نینجاتریدر که از آن برای بررسی و تحلیل نمادهای فیوچرز و فارکس با استفاده از دیتای لول 2 استفاده می شود این امکان ایجاد شده است که با اتمام تاریخ سررسید یک اینسترومنت بتوانید با Rollovering دیتای قرارداد جدید آن اینسترومنت را دریافت کنید.

قراردادهای فیوچرز شامل دو نوع قرارداد می شود، قراردادهای تسویه و تحویل فیزیکی و قراردادهای تسویه و تحویل نقدی، به عنوان مثال اگر در بازار فیوچرز بر روی اینسترومنت های طلا یا نفت پوزیشن باز کنید بعد از تاریخ سررسید قرارداد، طلا یا نفت را باید به صورت فیزیکی تحویل بگیرید( در صورتی که پوزیشن خود راباز نگهدارید)، همچنین در قراردادهای با سررسید تسویه نقدی مثل قرارداد پوند یا یورو بعد از تاریخ سررسید شما نقدا ارز مورد نظر را تسویه و تحویل میگیرید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت هفتم ( Rollovering ) - ۱

شما اگر فقط یک تریدر هستید و قصد استفاده از نوسانات قیمتی را دارید می بایست قبل از تاریخ سررسید پوزیشن های خود را در بازار فیوچرز ببندید و با اتمام تاریخ قرارداد بر روی قرارداد جدید ترید انجام دهید و به اصلاح Rollover کنید.

همانطور که قبلا به آن اشاره شد و راجع به تاریخ سررسید قرادادهای مختلف جدولی ارائه شد، تاریخ سررسید قرارداد اینسترومنت های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

پس نتیجتا اگر در بازار فیوچرز ترید میکنید می بایست نسبت به تاریخ اتمام قرارداد اینسترومنت ها حساس و دقیق باشید. در صورتی که در بازار فارکس ترید میکنید Rollovering بستگی به بروکر شما دارد. بعضی بروکرها به صورت اتوماتیک Rollover را انجام می دهند و بعضی باید برروی قرارداد جدید CFD ترید خود را انجام دهید.

برای انجام Rollovering  در نینجاتریدر ابتدا نینجاتریدر را باز کنید و به دیتای لول 2 کانکت شوید.

همانند تصویر زیر به سربرگ Tools رفته و بر روی Database management کلیک کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت هفتم ( Rollovering ) - ۲

اگر قرارداد جدید ایجاد شده باشد و نیاز به Rollover باشد در پنجره Database ظاهر می شود و با کلیک بر روی Rollover قرارداد به روز می شود.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت هفتم ( Rollovering ) - ۳

اگر در زمان بررسی و تحلیل بر روی چارت خود در پلتفرم نینجاتریدر در تایم فریم های پایین گپ یا بهم ریختگی مشاهده کردید باید بدانید این به علت مهاجرت تریدرها به قرارداد جدید است و باید Rollover را انجام دهید. به تصویر زیر دقت کنید، گپ ها و مناطق خالی چارت به وضوح قابل مشاهده است.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر – قسمت هفتم ( Rollovering ) - ۴
دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
۱۲
۰
۱۵
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
۲۰۵
۰
۲۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید