معرفی ستاپ های Secondary Trend

در این مقاله قصد داریم به معرفی ستاپ های Secondary Trend بپردازیم اما لازم است قبل از آن توضیح مختصری درباره ساختارهای معاملاتی ارائه دهیم. در ادامه با مجموعه زند تریدرز همراه باشید.

در پلن های معاملاتی می توان از دو ساختار استفاده کرد . ساختار اول که به آن Primary Trend نیز گفته می شود در واقع روند اصلی و سیر کلی مارکت است. برای اخذ معامله ، ایده کلی را می توان از این ساختار گرفت. بعنوان مثال وقتی روند در Primary Trend صعودی است، بهتر است ما بدنبال ستاپ های خرید باشیم و از ستاپ های فروش صرفه نظر کنیم. این امر به این دلیل است که بتوانیم همراه روند حرکتی بازار وارد معامله شویم و اصطلاحا خلاف جهت آب شنا نکنیم !

ساختار دوم Secondary Trend است که در دل Primary Trend قرار گرفته و در واقع روند کوتاه مدت تر است. Secondary Trend گاه در جهت روند Primary Trend است که در این مواقع ما در حال طی کردن گام یا Movement هستیم و گاه در خلاف روند Primary Trend است که به این حالت اصلاح یا Correction می گوییم. در تصویر زیر می توانید این مفهوم را بهتر درک کنید.

معرفی ستاپ های Secondry Trend

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید ما در تایم فریم روزانه (Primary Trend) در یک روند صعودی هستیم. اما در دل این روند صعودی ، روند های کوچکتر یک ساعته (Secondary Trend) نیز دیده می شود که گاه صعودی و گاه نزولی هستند. نواحی که با رنگ قرمز مشخص شده اند نواحی چرخش مارکت هستند.

ستاپ های Secondary Trend

ورود در صورت شکست P2

در این ستاپ از مجموعه ستاپ های Secondary Trend منتظر می مانیم تا قیمت از P2 جدید عبور کند و کندل بسته شود. سپس در برگشت به این ناحیه وارد معامله می شویم. لازم به ذکر است در این ستاپ می توان با دستور Stop (Buy-Sell) نیز وارد معامله شد. حدضرر این معامله پشت P3 قبلی قرار می گیرد.

معرفی ستاپ های  Secondry Trend

ورود در صورت شکست P3

در این ستاپ از مجموعه ستاپ های Secondary Trend وقتی P3 شکسته شد و کلوز کندلی اتفاق افتاد، در زمانی که قیمت به آن ناحیه بر می گردد می توانیم وارد معامله شویم. استاپ لاس این معامله پشت P2 قرار می گیرد.

نکته ای در مورد این ستاپ حائز اهمیت است و باید به آن دقت کرد و آن هم ریسک بیشتر این ستاپ است. این امر بعلت قطعی نبودن روند و در واقع مفروض بودن آن است. اگر با مفهوم قطعی یا غیرقطعی بودن روند آشنا نیستید ابتدا ویدیوی مفهوم ترند را ببینید.

معرفی ستاپ های Secondry Trend
دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۵
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید