تفاوت نماد های فارکس و فیوچرز

تفاوت نماد های فارکس و فیوچر

در این مقاله به بررسی تفاوت نماد های فارکس و فیوچرز می پردازیم. به این دلیل که نام گذاری جفت ارزها و شاخص ها در بازار فارکس و فیوچرز متفاوت می باشد لازم است با این نام گذاری ها آشنا شویم. به عنوان مثال جفت ارز EURUSD در بازار فارکس با نماد 6E در بازار فیوچرز نمایش داده می شود.

در ادامه به بررسی چارت این نماد ها در بازار فارکس و فیوچرز می پردازیم، اگر خاطرتان باشد در مقاله قبل گفتیم در روش ولوم تریدینگ در بازار فیوچرز تحلیل می کنیم و در بازار فارکس معامله انجام می دهیم و حال به این سوال پاسخ می دهیم آیا نمودار قیمت آنها یکسان است یا تفاوت دارد؟  

در جدول زیر نمایش اختصاری ماه های میلادی در بازار فیوچرز نمایش داده شده است:

JanuaryF
FebruaryG
MarchH
AprilJ
MayK
JuneM
JulyN
AugustQ
SeptemberU
OctoberV
NovemberX
DecemberZ

نمادهای فیوچرز دارای سررسید های مشخص هستند و در ماه های مشخصی از سال این قراردادها منقضی می شوند. معامله گران بعد از منقضی شدن قرارداد برای معامله بر روی نماد فیوچرز (به عنوان مثال طلا یا GC) به سراغ قرارداد جدید می روند یا به اصطلاح قرارداد RollOver  می شود.

Traded MonthnameSymbol ForexSymbol Futures
GJMQVZGoldXAUUSDGC
FGHJKMNQUVXZCrude OilWTICL
  AUDUSD6A
  GBPUSD6B
  EURUSD6E

 به جهت اینکه بتوانید لیست کاملی از نماد های فیوچرز را ببینید کافی است به نینجا تریدر قسمت Tools به سپس Instruments مراجعه کنید.

تفاوت نماد های فارکس و فیوچر

چند نماد داریم که نمودار قیمت آنها در فیوچرز با نمودار آنها در فارکس عکس یکدیگر است. مانند 6C که در فیوچرز نماد دلار کانادا است، در فارکس این نماد USDCAD  است.

حال به بررسی چارت نمادهای فیوچرز و فارکس می پردازیم: در پلتفرم نینجاتریدر با استفاده از گزینه New و سپس Chart نماد 6E را انتخاب می کنیم. در کنار این چارت به متاتریدر بروید و چارت EURUSD را نیز باز کنید تا بتوانیم این چارت ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تفاوت نماد های فارکس و فیوچر - ۲

نمودار سمت راست متاتریدر و نمدار سمت چپ نینجاتریدر است.

اگر به تصویر دقت کنید میتوانید به شباهت چارت ها پی ببرید. صعود ها و نزول های هاهنگ با یکدیگر به وضوح قابل مشاهده است. حتی کندل ها نیز مشابه به همدیگر هستند.

تفاوت نماد های فارکس و فیوچر - ۳

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که شما ممکن است قیمت را متفاوت ببینید ولی چارت ها دقیقا به شکل همسان حرکت می کنند. گاها در فارکس کندل های متفاوت با بازار فیوچرز را مشاهده میکنیم که علت آن دستکاری های قیمتی بروکرهای فارکس است. فقط با یک انتخاب بروکر خوب و با سابقه میتوانید این اتفاقات را کمتر شاهد باشید.

در زیر تصویری از نمادی مانند 6C که چارت فارکس و فیوچرز آن عکس یکدیگر است نمایش داده شده است: در فیوچرز قیمت صعودی است ولی در فارکس نزولی و برعکس

تفاوت نماد های فارکس و فیوچر - ۴

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید