نرخ گذاری مجدد در فارکس Recotization

نرخ گذاری مجدد در فارکس Recotization

نرخ گذاری مجدد در فارکس (Recotization) ، در این مورد چقدر می دانید؟ اگر به تازگی به بازار بزرگ فارکس وارد شده اید، دیر یا زود با اصطلاح Recotization مواجه خواهید شد. Recotization به معنای نرخ گذاری مجدد است؛ البته نرخ گذاری مجدد چندان هم رایج نیست، اما خب ممکن است اتفاق بیفتد و لازم است که معنای آن را بدانید تا در صورت مواجهه با آن بتوانید به درستی برخورد کرده تا از آن اجتناب کنید. به همین دلیل در این مقاله زند تریدر شما را با اصطلاح دیگری به نام نرخ گذاری مجدد در فارکس آشنا می نماید. پس با ما همراه باشید.

اعلان فراخوان مجدد (recall) یا نرخ گذاری مجدد در فارکس

اعلان فراخوان مجدد در دنیای فارکس به این معنا است که کارگزاری که با آن کار می کنید، به دلایلی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد معاملات را بر اساس آن نرخ قیمتی که شما وارد کرده‌اید انجام بدهد.

آیا می دانید این اتفاق چه موقع رخ می دهد؟ معمولاً زمانی که یک بازار پرشتاب است، بروکر فراخوان مجدد انجام می دهد با نرخ جدید قیمت، که به آن نرخ گذاری مجدد در فارکس گفته می شود.

معمولاً زمانی که یک رویداد خبری مهم که بر بازار تأثیر می‌گذارد به وقوع می پیوندد و نوعی شوک به سیستم وارد می‌کند، بروکر نرخ گذاری مجدد می کند.

نرخ گذاری مجدد در فارکس

فرض کنید شما تصمیم می گیرید یک جفت ارز را با قیمت مشخصی بخرید یا بفروشید، و زمانی که کارگزار شما سفارش را دریافت می کند بازار در حال حرکت خیلی سریع می باشدکه نمی تواند با قیمت اعلام شده اجرا شود؛ در این صورت درخواست شما از پلتفرم خارج می‌شود و به شما می‌گوید که نرخ گذاری مجدد انجام شده است و از شما سوال می کندآیا مایل به ادامه هستید یا خیر؟ و تقریباً همیشه قیمت جدید، نسبت به قیمت قبلی مطلوب نیست و معامله گران آن را رد می کنند.

دلایل نرخ گذاری مجدد در فارکس

بازارها معمولاً بسیار سریع در حال حرکت هستند و زمانی که یک خبر مهم در این حوزه اعلام می شود، بازار ناگهان سریع تر حرکت می کند. این امر باعث می شود پذیرش سفارش با قیمتی که شما درخواست کرده اید، برای بروکر دشوار باشد.

به دلیل اینکه کارگزاری که شما با آن سروکار دارید، نیز با کارگزاران خاص خود در حال همکاری هستند، وپذیرش سفارشات تنها به نظر و تمایل بروکر شما بستگی ندارد ،و تصمیم گیری را اندکی سخت می کند.

به همین دلیل کارگزار شما قیمت موجود را در نظر می گیرد، نه قیمتی که شما سفارش داده اید و به شما اعلام می کند که با نرخ گذاری مجدد ، اگر مایل به معامله هستید، ادامه دهید.

نرخ گذاری مجدد در فارکس

چگونه گرفتار نرخ گذاری مجدد نشویم؟

اکنون ممکن است بپرسید که چه کنیم تا دچار نرخ گذاری مجدد (Recotization) نشویم ؟ در این بخش از مقاله چند راهکار را عنوان کرده ایم که می تواند به شما کمک کند که حد الامکان با این مشکل هنگام انجام معاملات در بازار فارکس مواجه نشوید.

  • در انتخاب بروکر خود دقت کنید و سعی کنید یک بروکر قابل اعتماد انتخاب کنید تا بتوانید از حساب معاملاتی خود محافظت کنید.
  • به منظور اجتناب از نرخ گذاری مجدد (Recotization) می توانید سفارشات را از نوع لیمیت limit انتخاب کنید. با انتخاب این گونه سفارشات در حقیقت شما به بروکر خود اعلام خواهید کرد که تنها در صورتی که قیمت در حد مشخص شده یا بهتر از آن باشد، من حاضر به معامله هستم.
  • توجه کنید که اگر بروکر شما به طور متناوب و به کرات نرخ گذاری مجدد انجام می دهد، این نشان دهنده ی یک هشدار برای شما است که ممکن است بروکرتان از نقدینگی کافی برخوردار نباشد و لازم است که کارگزار خود را تغییر دهید.

به این نکته ی مهم توجه کنید!

درست است که انتخاب سفارشات از نوع لیمیت یا تعیین حد ضرر می تواند هنگام نرخ گذاری مجدد به کمک شما بیاید، اما زمانی که بازار دچار لغزش می شود، این دو راهکار هم می تواند منجر به ضرر شود و در زمان لغزش قیمت ها در بازار کاری از دستتان بر نخواهد آمد و ممکن است معاملات شما در شرایط بسیار بدتری نسبت به نرخ گذاری مجدد (Recotization) انجام شود.

کلام پایانی

در این مقاله شما را با نرخ گذاری مجدد در فارکس (Recotization) آشنا کردیم و راهکارهایی را برای اجتناب از آن برای شما عزیزان متذکر شدیم و گفتیم که بهترین و مطمئن ترین راه کار برای اجتناب از نرخ گذاری مجدد این است که شما بروکر درستی را انتخاب کنید که هم وجدان کاری داشته باشد و هم از نقدینگی کافی برخوردار باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید