ستاپ p2 و p3 در secondry trend

در این پست می‌خوانید:

ستاپ p2 و p3 در secondry trend .

ترند تریدینگ همواره از محبوب ترین روش های معامله گری بوده و هست. معامه گران موفق همیشه سعی دارند ترند و جهت حرکت بازار را درک کرده و همراه با دیگران در همان جهت وارد معامله شوند چراکه می دانند ورود به معامله در خلاف ترند ، غالبا نتیجه مطلوبی بدنبال ندارد.

قبل از پرداختن به ستاپ های معاملاتی باید نکته ای را متذکر شویم. پیشنهاد ما به شما برای تحلیل و بررسی و ورود به معامله ، استفاده از دو تایم فریم مختلف است. یک تایم فریم بلند مثل روزانه برای تحلیل روند اصلی (Primary Trend) و یک تایم فریم کوتاه تر مثل یک ساعته برای بررسی و ورود به معامله (secondary Trend).

 ما در این مقاله قصد داریم ستاپ های secodry trend را بررسی کرده و در این مورد که چگونه می توان چرخش مارکت را در ترند اصلی از روی ترند دوم متوجه شد صحبت کنیم. همچنین به بررسی نقاط ورود در secondary trend و نحوه کوچک کردن حدضرر ها نیز خواهیم پرداخت.

ستاپ P2 و p3

برای درک بهتر ترند اصلی و ترند دوم ، باید گفت که بعنوان مثال یک کندل روزانه ، خود شامل 24 کندل یک ساعته است. پس در دل یک کندل روزانه ، ممکن است ما یک روند ساعتی داشته باشیم. پس می توان گفت در یک روند روزانه ، چندین روند ساعتی وجود دارد.

ما برای تعیین روند ها از اعداد بدین صورت استفاده می کنیم : عدد 1 شروع گام ، عدد 2 پایان گام و شروع اصلاح و عدد 3 پایان اصلاح ( برای نامگذاری از P1,P2,P3 نیز استفاده می شود)

در تصویر زیر یک روند نزولی در S&P500 در تایم فریم روزانه (Primary Trend) مشاهده می کنید.

ستاپ P2 و P

همانطور که در تصویر مشهود است ، ما در یک روند نزولی روزانه هستیم. حال می خواهیم گام حرکتی آخر را که مشخص شده است ، در تایم فریم یک ساعته (Secondary Trend) ببینیم و ستاپ های معاملاتی در آن را بررسی کنیم.

ستاپ P2 و 1P

همانطور که میبینید ، در این گام نزولی در تایم فریم روزانه ، چندین 3 2 1 نزولی در یک ساعته داریم.

حال که با مفهوم ترند و نحوه نامگذاری آن آشنا شدیم ، به بررسی ستاپ های معاملاتی ( ستاپ P2 و p3 ) می پردازیم.

ورود در صورت شکست P3

در این ستاپ وقتی P3 شکسته می شود و قیمت به آن بر می گردد می توانیم وارد معامله شویم. استاپ لاس پشت P2 قرار می گیرد.

ستاپ P2 و 2P

ورود در صورت شکست P2

در این ستاپ منتظر می مانیم تا قیمت از P2 جدید عبور کند. سپس با دستور Stop وارد می شویم. استاپ لاس پشت P3 قرار می گیرد.

ستاپ P2 و 3P

در نظر داشته باشید شما در تایم فریم روزانه در یک روند نزولی هستید و روند صعودی یک ساعته شما ، صرفا یک اصلاح یا کارکشن در تایم فریم روزانه است. قیمت می تواند تا پنجاه درصد مسیر طی شده در تایم فریم اصلی را طی کند و مجددا وارد روند نزولی شود. P2 روزانه (Primary Trend) نیز می تواند یک نقطه مهم برای برگشت قیمت باشد. قیمت می تواند تا این نقطه صعود کند و سپس مجددا وارد روند نزولی شود.

ستاپ P2 و 4P
دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۸
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید