مقایسه فارکس و بازار سهام

مقایسه فارکس و بازار سهام
در این پست می‌خوانید:

معامله گران معمولا سرمایه خود را در بازار سهام و یا در بازار فارکس سرمایه گذاری می کنند. با وجودی که این دو بازار از جنبه های مختلفی با یکدیگر در ارتباط هستند، اما تفاوت هایی هم دارند. به همین دلیل تریدرها قبل از ورود به هر کدام از این بازارها ابتدا سعی می کنند تا با مقایسه فارکس و بازار سهام ، انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری داشته باشند. در این مقاله زندتریدرز مقایسه فارکس و بازار سهام را انجام داده است. لطفا با ما همراه باشید.

تفاوت فارکس و بازار سهام

قبل از اینکه به مقایسه بازار فارکس و بازار سهام بپردازیم، بد نیست مختصری در مورد هر کدام از این دو بازار سرمایه گذاری مطالبی را عنوان نمائیم.

مختصری در مورد بازار فارکس

فارکس ، مخفف عبارت foreign exchanges ، بزرگ ترین بازار ارز جهانی است. در این بازار انواع ارزهای جهانی در برابر یکدیگر با نرخ های مختلف مبادله می شوند. نرخ ارزها بر اساس تغییر تقاضای جهانی به طور مداوم  متغیر است. به طور مثال ، اگر صادرات کالایی در جهان یا بخش گردشگری ایجاد رونق نماید، ارز مربوط به آن ها ارزش پیدا می کند.

مقایسه فارکس و بازار سهام

مختصری در مورد بازار سهام

در بازار سهام شما بخشی از مالکیت یک شرکت را خریداری می کنید. این شرکت ها تعیین می کنند که چه مقدار از مالکیت شرکت خود را در قالب سهام عرضه کنند؛ همچنین انتخاب می کنند که چند سهم ارائه دهند.

این سهام می تواند به اشکال مختلفی وجود داشته باشد. متداول ترین آن ها سهام خاص و سهام عام است. سهام عام در بازار برای کلیه مصرف کنندگان در دسترس است، به این معنا که از طریق این نوع سهام هر کسی می تواند به طور قانونی در بازارهای مالی سرمایه گذاری کند و محدودیت خاصی برای آن وجود ندارد. در مقابل، سهام معاملاتی خاص فقط برای سرمایه گذاران خاص در دسترس است.

حال که تا حدودی با بازار فارکس و بازار سهام آشنا شدید، در بخش بعدی به مقایسه فارکس و بازار سهام خواهیم پرداخت.

مقایسه فارکس و بازار سهام

در این بخش از مقاله به مقایسه فارکس و بازار سهام پرداخته ایم و این دو بازار معاملاتی را از جنبه های مختلف بررسی کرده ایم. با این وجود، این معامله گران هستند که باید تصمیم بگیرند با توجه به روحیات خود، سبک و روش معاملاتی مناسبی را برای خود در بازار فارکس و بازار سهام انتخاب کنند.

مقایسه فارکس و بازار سهام از لحاظ لوریج یا اهرم

در بازار سهام، معامله گران با یک اکانت مارجین ممکن است از اهرمی به اندازه 2:1 استفاده کنند؛ معامله گرانی که روزانه معاملات خود را باز کرده و می بندند، و موجودی حساب آن ها بیشتر از 25000 دلار می باشد، می توانند با اهرم بیش از 4:1 معامله کنند.

اما معاملات فارکس کاملا متفاوت است. برای اینکه معامله گر صلاحیت استفاده از لوریج یا اهرم را داشته باشد، باید یک اکانت معامله فارکس ایجاد کند. پس از آن هیچ الزامات خاصی وجود ندارد. محدودیت های مربوط به اهرم ها به بروکر یا کارگزاری ها بستگی دارد.

مقایسه فارکس و بازار سهام

مقایسه فارکس و بازار سهام از لحاظ نقدینگی

زمانی که معاملات سهام انجام می شود، به این معناست که شما سهام شرکت ها را به قیمت های مختلف خریداری می کنید. قیمت ها در بازار سهام به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

اما معامله در بازار فارکس دنیایی متفاوت دارد. اگر چه عرضه ارزهای یک کشور می تواند با نوسان همراه باشد، همیشه مقدار زیادی ارز برای تجارت وجود دارد.

بنابراین قابلیت نقدینگی در بازار فارکس بیشتر از بازار سهام است.  این بدان معناست که این دو بازار نسبت به فعالیت های تجاری، حساسیت قیمتی بسیار متفاوتی دارند.

مقایسه فارکس و بازار سهام از لحاظ جفت شدن معاملات

در معاملات ارز ، معاملات همیشه به صورت جفت ارز انجام می شود. در این نوع معاملات شما باید شرایط اقتصادی کشوری هایی را که در حال معاملات ارز آن ها هستید، در نظر بگیرید.

بازار فارکس گاهی حساسیت بیشتری نسبت به شرایط سیاسی و اقتصادی نوظهور در کشورها نشان می دهد. اما می توان گفت بازار سهام در برابر رویدادهای سیاسی تقریبا مصون می باشد.

مقایسه فارکس و بازار سهام از لحاظ ساعات بازار

معامله گران در بازارهای سهام می توانند از دوشنبه تا جمعه هر 24 ساعت شبانه روز را به انجام معاملات سهام بپردازند، اما شایان ذکر است که دسترسی به این بازارها چندان آسان نیست.بازارهای ارز نسبت به بازارهای سهام بیشتر قابل دسترسی هستند

اما انجام معاملات در بازار فارکس بسیار آسان تر است ، معامله گران می توانند از دوشنبه تا جمعه در این بازار به صورت 24 ساعته معامله داشته باشند. تعداد موسسات معامله فارکس در سراسر جهان بسیار زیاد است اما ساعات مناسب برای انجام معامله مربوط به مناطق مختلف در سراسر جهان متفاوت است.

مقایسه فارکس و بازار سهام

تا این بخش از مقاله به مقایسه فارکس و بازار سهام از جنبه های مختلف پرداختیم و مهم ترین فاکتورهایی که این دو بازار را از یکدیگر متمایز می کند مورد بررسی قرار دادیم.

حال ممکن است از خود بپرسید کدام بازار می تواند برای یک معامله گر بهتر باشد؟ یا چه موقعی بازار بورس و بازار سهام برای انجام معامله بهتر است؟ در بخش بعدی به ذکر مطالبی در این خصوص پرداخته ایم. لطفا همچنان همراه ما باشید.

چه موقع معامله در بازار فارکس بهتر است؟

آزادی نسبی مقررات در بازار فارکس و درجه بالای امکان استفاده از اهرم، کنترل معاملات را در این بازار بزرگ ارز آسانتر کرده است.

در بازار فارکس ، یک معامله گر مبتدی همه ی ابزارهایی را که یک معامله گر حرفه ای استفاده می کند، در اختیار دارد؛ در حالی که یک معامله گر سهام باید صلاحیت های لازم را کسب کند و مقدار قابل توجهی را سرمایه گذاری کند.

در نتیجه، اگر مشتاق هستید تا سرمایه گذاری را با حجم زیادی آغاز کنید ، بازار فارکس برای شما مناسب است.

چه موقع معامله در بازار سهام بهتر است؟

در معاملات سهام شما سهمی از مالکیت یک شرکت را خریداری می کنید. این امر ، در کنار قانونمندی بازار سهام ، می تواند برخی از معامله گران را آسوده خاطر نماید و به آن ها کمک کند تا بر استراتژی معاملاتی خود تمرکز بیشتری داشته باشند.

برای معامله گران کوتاه مدت، ممکن است معاملات سهام با ریسک بیشتری همراه باشد، در نتیجه معاملات جفت ارز را ترجیح می دهند. اما معاملات در بازار سهام ،برای معامله گران بلند مدت با توجه به سهامی که خریداری می کنند،می تواند مناسب تر باشد.

مقایسه فارکس و بازار سهام

کلام پایانی

بیشتر سرمایه گذاران با بازار سهام بیشتر از فارکس آشنا هستند و این باعث می شود که برای سرمایه گذاری در بازار سهام مشتاق تر باشند و با آرامش بیشتری این کار را انجام دهند.

عده ای دیگر نرخ ریسک و پاداش بالاتری را که در محیط فارکس وجود دارد ترجیح می دهند.

به هر حال پس از مقایسه فارکس و بازار سهام ، هر کدام از بازارهای معاملاتی را که انتخاب می کنید، سعی کنید که معاملات خود را با دقت انجام دهید و با مدیریت صحیح ریسک، از مواجهه با ضررهای ناگهانی اجتناب کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید