حساب پم PAMM چیست؟ هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید

حساب پم PAMM چیست؟ هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید
در این پست می‌خوانید:

اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار فارکس هستید ولی از دانش و اطلاعات کافی در خصوص نحوه ی فعالیت در این بازار برخوردار نیستید، و یا به دنبال کسب درآمد از این طریق و انجام معاملات پرسود می باشید اما نه از استراتژی هایتان اطمینان کافی دارید و نه زمان کافی برای انجام این کار ،  حساب پم (PAMM) می تواند همان چیزی باشد که احتمالا شما به آن نیاز دارید. آیا می دانید حساب PAMM چیست؟ با زند تریدرز همراه شوید تا با این نوع حساب و نکاتی مهم در مورد آن آشنا شوید.

حساب پم (PAMM) در فارکس چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف از حساب پم PAMM ارائه بدهیم، می توان گفت، عبارت PAMM مخفف Percentage Allocation Management Module می باشد و عبارتست از یک پلتفرم تریدینگ که همزمان بر تعداد نامحدودی از حساب های مدیریت شده در فارکس نظارت دارد و به این ترتیب عمل می کند : همزمان که معامله گران فارکس گزینه های معاملاتی را ایجاد می کنند، این پلتفرم معاملات آن ها را کپی کرده و بر اساس درصد اختصاص یافته، میزانی از معاملات را در حساب معامله گران توزیع می کند.

به عبارت دیگر، این نرم افزار برای مشتریان شرایطی را فراهم می کند تا بتوانند حساب خود را در فارکس، به حساب یک یا چند معامله گر دیگر در فارکس متصل نموده و معاملات آن ها را عینا روی حساب خود کپی کنند.

نکته ی مهم در ارتباط با حساب پم PAMM این است که هر چه یک تریدر در فارکس دارای حسابی پرسودتر باشد، سایر معامله گران بیشتر تمایل دارند که حساب خود را از طریق پلتفرم پم به حساب او متصل کنند و در ازای سودی که به دست می آورند، درصدی از آن را به او بدهند.

حساب پم PAAM

حساب پم PAMM چه مزایا و چه معایبی دارد؟

به منظور آشنایی هر چه بیشتر شما با این نوع حساب در بازار فارکس، خوب است که با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایای حساب پم PAMM

از آنجا که بروکر پم به عنوان یک ضامن مستقل عمل می کند تا تعهدات مدیر پم PAMM و شخص سرمایه گذار به درستی انجام شود، حساب پم از مزیت های زیر برخوردار می شود :

  • از طریق حساب پم ، یک بروکر می تواند سرمایه دیگران را از طریق یک پلتفرم مدیریت کند. این نرم افزار تمامی محاسبات را انجام می دهد و برای تعداد مشتری، هیچ محدودیتی در نظر نگرفته است.
  • تریدر سودآور می تواند هم از مدیر و هم از سرمایه گذاران خود، سود دریافت کند
  • معامله گر (مدیر PAMM) ممکن است از سرمایه گذاران سودی نگیرد؛ اگر چه سرمایه تریدرها توسط مدیر PAMM مدیریت می شود ، اما مدیر پم به حساب آن بروکرها دسترسی مستقیم ندارد
  • سرمایه گذاری در حساب پم آسان است. تریدر می تواند سرمایه را یک بار به حساب خود واریز کند و سپس آن را بین چندین مدیر پم PAMM تقسیم کند.
  • از آنجا که معامله گر اصلی یا مدیر پم ، هر عمل حساب نشده ای انجام دهد سرمایه خود را نیز به خطر خواهد انداخت، این اطمینان برای سایر تریدرها حاصل می شود که مدیر پم کار خود را به درستی انجام می دهد.

حساب پم PAAM

معایب حساب پم PAMM

در کنار همه ی مزیت هایی که برای حساب پم PAMM وجود دارد، این نوع حساب چند عیب هم دارد که عبارتند از :

  • اگر یک کارگزار به تریدر مدیر اجازه ندهد که حداکثر حد ضرر را برای حساب پم مشخص کند، سرمایه گذاران نیز متضرر خواهند شد.
  • به طور کلی سیستم حساب های پم PAMM ماهیت بسته دارد و اغلب، سرمایه گذاران نمی توانند سبک معاملاتی مدیر پم را با جزئیات مطالعه کنند.
  • و یکی از مشخص ترین عیوب حساب پم PAMM این است که همه ی تریدرهای یک حساب پم باید مربوط به یک کارگزاری در فارکس باشند.

حال که با حساب پم PAMM ، مزایا و معایب آن آشنا شدید، ممکن است بپرسید که چگونه یک مدیر پم انتخاب کنیم؟ در بخش بعدی به پاسخ این سوال پرداخته ایم.

چگونه یک مدیر پم PAMM انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک مدیر پم لازم است که یکسری فاکتورها را در نظر بگیرید. فاکتورهای انتخاب مدیر حساب پم PAMM عبارتند از :

مدت زمانی که از ایجاد حساب پم PAMM می گذرد

این یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب یک مدیر پم است. قبل از هر چیز شما باید بررسی کنید و ببینید که چه مدت از افتتاح حساب پم می گذرد و این باعث می شود که عامل خوش شانسی تریدر در معاملات موفق حذف شود و شما از صحت عملکرد او اطمینان حاصل کنید. پس توصیه می شود که حساب های پم زیر 6 ماه را انتخاب نکنید.

حساب پم PAAM

حداکثر میزان کاهش سرمایه

پس از اینکه حساب پم را بر اساس مدت زمان آن فیلتر کردید، فاکتور دیگری که باید در نظر بگیرید مربوط می شود به حداکثر میزان کاهش سرمایه ای که آن تریدر در طی مدت فعالیت خود داشته است. این رقم میزان خطراتی را که متوجه سرمایه گذاری های آن تریدر شده است مشخص می کند.

میزان سودآوری

شما باید معیار سودآوری بالقوه را پس از فیلتر کردن حساب های PAMM بر اساس سن و حداکثر میزان ضرر آن ها در نظر بگیرید. انتخاب حساب ها براساس سودآوری آن ها به رویکرد فردی سرمایه گذار بستگی دارد. حساب هایی که نسبت حداکثر کاهش سود آن (ضرر)، به سود آن، بیشتر از 1: 3 نیست ، بهترین عملکرد تریدر را نشان می دهند.

ارزش فعلی یا Equity  مدیر پم PAMM

هنگام انتخاب حساب پم PAMM ، باید به ارزش مدیر PAMM توجه کنید. بدیهی است که هرچه ارزش حقوق صاحبان سهام بیشتر باشد ، مدیر سرمایه PAMM در طول معاملات بیشتر ریسک می کند.

ارزش باید همراه با کل موجودی حساب PAMM (ارزش سرمایه گذاران + حقوق مدیر PAMM) در نظر گرفته شود. در این صورت ، اگر ارزش مدیر PAMM به کمتر از 10 درصد از کل موجودی نرسد ، بهتر است.

ارزش ویژه سرمایه گذاران

هر چه بودجه تحت مدیریت بیشتر باشد، این به معنای سطح بالایی از اعتماد سرمایه گذاران می باشد.

حساب پم PAMM چگونه کار می کند؟

به طور کلی در سرمایه گذاری با استفاده از حساب پم ، سه عامل درگیر هستند:

  • شرکت کارگزار که مالک پلت فرم معاملاتی است
  • معامله گر یا مدیر حساب پم که مسئول تخصیص وجوه به معاملات است
  • سرمایه گذار که پول خود را به یک معامله گر اختصاص می دهد به این امید که از فعالیت های معامله گر سود ببرد.

معامله گران در یک حساب پم PAMM ، مدیر حساب نامیده می شوند و سرمایه گذاران به دلیل پیروی از استراتژی معاملاتی مدیر پم، دنبال کننده نامیده می شوند.

حساب پم PAAM

در واقع مدیر حساب پم دارای وکالت محدود است و می تواند تا جایی که مجاز است، از طرف دنبال کنندگان خود تصمیم گیری نموده و عمل کند.

یک معامله گر یا مدیر حساب پم می تواند به طور همزمان تعداد نامحدودی از حساب های دنبال کنندگان را مدیریت کند.

شایان ذکر است که معامله گر یا مدیر حساب پم ، در این مورد ، سرمایه خود را نیز مورد معامله قرار می دهد و به عنوان عضوی از شرکت کارگزار باقی می ماند.

سخن پایانی

پیش تر گفتیم که پم PAMM یک پلتفرم معاملاتی است جهت ورود به بازار فارکس، برای افرادی که یا زمان کافی برای مدیریت معاملات خود ندارند، یا از دانش و اطلاعات کافی برخوردار نیستند.

در حقیقت این پلتفرم ، نشان از ورود تکنولوژی در دنیای تجارت فارکس است و با ایجاد حساب پم توسط یکی از تریدرهای باتجربه در فارکس به عنوان مدیر حساب، سایر تریدر ها می توانند به مدیر وصل شوند و روند معاملات او را عینا کپی کنند.

در حقیقت مدیران حساب پم PAMM روند انجام معامله را بهتر از سایرین می دانند و به کار خود مسلط ترند؛ به همین دلیل سایر تریدرها با در نظر گرفتن برخی فاکتورها که در این مقاله گفته شد، یک حساب پم را انتخاب کرده و به آن متصل می شوند.

در پایان این نکته را نیز متذکر می شویم که بهترین بروکرها برای حساب پم ، بروکر هات فارکس می باشد. به این دلیل که شرایط آن چه برای سرمایه گذار و چه برای مدیر حساب پم دارای انعطاف بیشتری است.

استفاده از این فناوری از طریق یک شرکت کارگزار تنظیم شده انجام می شود. بنابراین حساب پم ایمن است و می توان به آن اعتماد کرد و این روش راهی مطمئن برای کسب سود به کمک یک معامله گر باتجربه و سایر سرمایه گذاران از طریق یک سیستم کارگزاری مرکزی می باشد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید