حد سود take-profit یا TP در معاملات فارکس چیست؟

حد سود take-profit یا TP در معاملات فارکس چیست؟
در این پست می‌خوانید:

حد سود take-profit در معاملات فارکس عبارت است از یک اوردر ثابت برای فروش، پس از رسیدن به سطح مشخصی از سود. در واقع فروش با این قیمت تضمین می کند که معامله گر از تجارت سود می برد. در این مقاله زند تریدرز به شما می آموزد که چگونه یک اوردر حد سود take-profit می تواند در به حداقل رساندن ریسک به شما کمک کند و چه معامله گرانی لازم است از این اوردر استفاده کنند.

با اوردر حد سود take-profit در فارکس آشنا شوید

حد سود در بازار فارکس یک اوردر ثابت است که توسط معامله گران برای به حداکثر رساندن سود اعمال می شود. در این اوردر، تریدر قیمت یک ارزش خاص را بالاتر از قیمت خرید آن تعیین می کند. اگر قیمت آن ارزش به حد مورد نظرش برسد ، بطور خودکار فروش آن آغاز می شود و اگر قیمت آن به حد مشخص شده نرسد ، اوردر حد سود، اجرا نمی شود.

با اوردر حد سود take-profit یک استراتژی تجاری کوتاه مدت است؛ برای معامله گرانی که روزانه می خواهند از افزایش سریع سود سهام خود استفاده ببرند و سود فوری را به دست آورند.

اوردر حد سود چگونه عمل می کند؟

عده زیادی هستند که سوال می پرسند و می خواهند که از نحوه ی عملکرد اوردر حد سود take-profit اطلاع داشته باشند. به این عزیزان توصیه می شود که این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنند.

در اوردر حد سود take-profit ، معامله گران به طور روزانه ، قیمتی را برای فروش سهام، اوراق بهادار، کالا و … تعیین می کنند؛ تا آن را به قیمت مشخص شده بفروشند. این قیمت تا اندازه ای بالاتر از قیمتی است که آن سهام را خریداری کرده اند، به این منظور که اطمینان حاصل شود که معامله گران از فروش خود سود خواهند برد.

حد سود take-profit

پس از رسیدن به نقطه سود ، اوردر به طور خودکار فعال می شود و فروش با ارزش روز بازار انجام می شود. اگر قیمت به آن نقطه مشخص نرسید ، فروش انجام نمی شود و اوردر حد سود فعال نمی گردد.

به این نکته توجه داشته باشید که :

اوردر حد سود اغلب با اوردر حد ضرر استفاده می شود. حد ضرر یک اوردر ثابت است که وقتی قیمت اوراق بهادار به سطح معینی کاهش می یابد ، باعث فروش می شود و معامله گر از معامله خارج می شود تا ضرر و زیان معامله را به حداقل برساند.

معرفی استراتژی های مناسب برای تعیین حد سود

اوردر TP برای شما این امکان را فراهم می کند که به محض اینکه بازار قیمت مطلوبی را نشان داد ، با خارج شدن از معاملات خود ، میزان ریسک یا قرار گرفتن در معرض ریسک در بازار را محدود کنید.

تنظیم اوردر حد سود مستلزم تحلیل تکنیکال ارزش ها و حرکت احتمالی بازار است. برخی از استراتژی ها برای محاسبه اوردر حد سود عبارتند از:

  • میانگین محدوده واقعی به علاوه یک نرخ حداکثری شبانه
  • نقطه محوری روزانه یا هفتگی
  • تجزیه و تحلیل الگوی نمودار

به این ترتیب می توان گفت اوردر TP ، یک استراتژی خروج خودکار از معامله است که بر اساس محاسبه سود و زیان عمل می کند، نه براساس یک تصمیم احساسی برای فروش یا نگه داشتن یک ارزش در بازار فارکس.

چه نوع معامله گرانی باید از حد سود take-profit استفاده کنند؟

اگر شما یک معامله گر با استراتژی کوتاه مدت هستید، ممکن است اوردر حد سود برای شما سودمند واقع شود. استفاده از حد سود take-profit به معامله گران کوتاه مدت کمک می کند تا روزانه به محض رسیدن به هدف سود خود، از بازار خارج شوند.

علاوه بر این، بسیاری از شاخص ها می توانند به شما کمک کنند که با مشاهده روند حرکت بازار و پیش بینی قیمت ها، در مورد اینکه آیا اوردر حد سود ایده خوبی است یا نه تصمیم گیری کنید. به طور مثال، شاخصی که برای معامله گران تازه کار مفید است ، شاخص جهت گیری متوسط (ADX) است. ADX نشان می دهد که یک روند ارزش در مقیاس صفر تا 100 چقدر قوی است. هر چه روند ضعیف تر باشد ، احتمال تغییر آن بیشتر است.

حد سود take-profit

مزایا و معایب حد سود take-profit

ابزار حد سود در معاملات فارکس هم دارای مزیت هایی می باشد و هم معایبی دارد. در ادامه به ذکر مزایا و معایب حد سود می پردازیم.

هر معامله گر مایل است حد مشخصی از ریسک را بپذیرد و اهداف و زمان بندی های هر تریدر با تریدر دیگر متفاوت است. بنابراین آگاهی از مزایا و معایب اوردر حد سود به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا این استراتژی معاملاتی مناسب شما است یا خیر!

مزیت های حد سود

  • تضمین سود : یک اوردر TP به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که یک معامله گر روزانه تا چه حدی سود می برد. اگر اوردر شما اجرا شود، تضمین می شود که در تجارت سود کسب کنید.
  • به حداقل رساندن سود : اوردر حد سود برای شما این امکان را فراهم می کند تا از روند رو به رشد سریع بازار استفاده کنید ، نه اینکه فرصت فروش با سود را از دست بدهید.
  • ریسک حدس قیمت وجود ندارد : معامله گرانی که از اوردر TP استفاده می کنند در مورد خرید یا فروش تصمیم نمی گیرند، بلکه معامله به طور خودکار و بدون خطر حدس زدن انجام می شود.

معایب حد سود

  • حد سود، برای معامله گران بلند مدت خوب نیست، به این دلیل که این ابزار یک استراتژی کوتاه مدت است که به سرعت میزان سود را تضمین می کند و برای معامله گران بلند مدت که مایلند با فراز و نشیب های بیشتری در بازار روبرو شوند تا به سود بیشتری برسند، مناسب نیست.
  • امکان استفاده از ترندها وجود ندارد : با اوردر حد سود امکان استفاده از روندهای بلند مدت وجود ندارد. معامله گرانی که بر اساس ترندها معامله می کنند، اغلب هنگامی که روند خوبی را تشخیص دادند مایل به انجام معامله هستند و در صورتی که نتوانند اقدامی کنند، ناامید می شوند و خیلی زود از معامله خارج می شوند.
  • ممکن است حد سود اصلا اجرا نشود : در واقع تضمینی وجود ندارد که اوردر حد سود اجرا بشود، به این دلیل که اگر بازار به حدی که معامله گر برای TP تعیین کرده است رشد نکند، حد سود شما اجرا نخواهد شد.

حد سود take-profit

حد سود در معاملات فارکس را چگونه مشخص کنیم؟

استفاده از حد سود به چند روش امکان پذیر است. به منظور آشنایی با این روش ها همچنان با ما باشید.

سطوح فیبوناچی، یکی از مهم ترین سطوحی که برای استفاده از اوردر حد سود ، معامله گران به آن ها توجه می کنند، سطوح فیبوناچی می باشد. در صورت برگشت روند بازار از آن سطوح، معامله بسته شده و در صورت گذشت روند بازار از آن سطوح به معامله وارد می شوند.

پرایس اکش،  معامله در جهت روند و اندیکاتور میانگین متحرک نیز از نمونه های دیگر روش های مشخص کردن حد سود در معاملات فارکس می باشد.

کلام پایانی

اوردر حد سود عبارت است از یک حکم ثابت برای فروش سهام، کالا، اوراق بهادار و … پس از رسیدن به سطح مشخصی از سود. به این ترتیب اگر بازار به سمت آن نقطه حرکت کند و به آن نقطه از سود برسد، فروش انجام می شود و در غیر این صورت معامله انجام نمی شود.

اوردر حد سود یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت است که برای معامله گران روزانه این امکان را فراهم می کند تا از حرکات سریع بازار برای سود استفاده کنند.

در کل استفاده از حد سود take-profit ، ریسک و ضرر را به حداقل می رساند و از تصمیم گیری احساسی در لحظه، جلوگیری می کند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید