ستاپ P3 در Primary Trend

در این پست می‌خوانید:

ستاپ P3 در Primary Trend

در ادامه مبحث ترند تریدینگ ، به معرفی ستاپ ها در Primary Trend رسیدیم. در این مطلب قصد داریم ستاپ ورود از P3 را معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این مطلب ، مقاله « مفهوم ترندتریدینگ» را مطالعه کنید تا درک درست تری از مفاهیم این مقاله و ستاپ های معاملاتی داشته باشید.

ستاپ P3 در Primary Trend

ستاپ ورود از P3 قیمتی ، ستاپی بسیار جذاب است. این ستاپ نسبت به دیگر ستاپ ها ، استاپ لاس کوچک تری دارد و به همین علت بصرفه بوده و برای سرمایه های کم مناسب است.

این ستاپ در واقع ورود از کارکشن قیمتی است ولی شرط آن ، وجود کندل چکش (Hammer) است. شما برای ورود در روند های صعودی نیازمند کندل چکش سبز و در روند های نزولی نیازمند کندل چکش قرمز هستید. این شرط از ملزومات این ستاپ معاملاتی است و به همین علت احتمالا این ستاپ را در بازار کمتر خواهید دید.

حال می خواهیم به جزئیات این ستاپ و نقطه ورود بپردازیم. برای ورود به معامله با این ستاپ ، باید منتظر کلوز کندل چکش بود. بلافاصله بعد از بسته شدن کندل می توان وارد معامله شد. استاپ لاس این معامله در زیر همان کندل با یک فاصله کوچک قرار خواهد گرفت. اولین نقطه برای خروج نیز خط P2 خواهد بود. در تصویر زیر یک ستاپ ورود از P3 را مشاهده می کنید.

 ستاپ P3 در Primary Trend
 ستاپ P3 در  1Primary Trend

در تصویر فوق ، می توان از ستاپ P2 نیز استفاده کرد و وارد معامله شد. ستاپ P2 قبلا خدمت شما معرفی شده و می توانید ویدیوی آن را از سایت یا چنل یوتیوب زندتریدرز مشاهده کنید.

برای استفاده از ستاپ P2 ، پس از عبور قیمت از این سطح و برگشت به آن ، وارد معامله می شویم و استاپ لاس پشت P3 قیمتی قرار می گیرد. طبیعتا استاپ لاس این ستاپ از ستاپ P3 با کندل چکش بیشتر خواهد بود.

در تصویر زیر جزئیات ورود از P2 قیمتی را مشاهده می کنید.

 ستاپ P3 در  2Primary Trend

در پایان مجددا یادآوری می کنیم که ما از مبحث ترند تریدینگ صرفا جهت درک ترند استفاده کرده و برای پیدا کردن نقاط ورود و جای مناسب استاپ لاس ها ، از روش های پیشرفته و دقیق تری استفاده می کنیم که این روش ها را در دوره ی تخصصی ولوم تریدینگ فراخواهید گرفت.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید