معاملات CFD چه نوع معاملاتی هستند و نحوه ی عملکرد آن ها چگونه است؟

معاملات CFD چه نوع معاملاتی هستند و نحوه ی عملکرد آن ها چگونه است؟
در این پست می‌خوانید:

معاملات CFD با عنوان “خرید و فروش CFD” نیز شناخته می شود و به معنی contract for difference ، “قرارداد با تفاوت” می باشد. CFD ها برای شما این امکان را فراهم می کنند تا بدون نیاز به مالکیت دارایی های اساسی ، در بازارهای مالی مانند، فارکس ، شاخص ها و کالاها با حدس قیمت ها، تنها ارزش هر چیز را مورد معامله قرار دهید. با زند تریدرز همراه شوید تا هر آنچه لازم است در مورد معاملات CFD بدانید برای شما بازگو کنیم.

آشنایی با معاملات CFD

به طور کلی در این معاملات ، شما توافق می کنید که تفاوت قیمت یک دارایی را از نقطه ای که قرارداد آغاز می شود، تا زمانی که قرارداد پایان می یابد، مبادله کنید. یکی از مزایای اصلی معاملات CFD این است که می توانید زمان پایان قرار داد را با توجه به حدسی که در مورد قیمت ها می زنید، خودتان تعیین کنید. به این ترتیب سود یا زیان شما بستگی به میزان صحت پیش بینی شما دارد.

معاملات CFD

مقایسه معاملات CFD با معاملات فیوچرز

در معاملات فیوچرز ، قرارداد برای مدت معینی بسته می شود و در سررسید قرارداد، لازم است که آنچه مورد معامله قرار گرفته شده است، به قیمت روز به فروشنده پرداخت شود. در این نوع معاملات در صورتی که سهام یا ارزش خریداری شده افزایش قیمت پیدا کرده باشد، خریدار متضرر می شود.

به منظور حل این مشکل که در مورد معاملات فیوچرز وجود داشت، اصلاحیه ای انجام شد و معاملات CDF روی کار آمد. در این معاملات سررسید قرارداد حذف شد و معامله گران می توانند در هر زمان که صلاح دیدند، معاملات را به کوتاه مدت و یا بلند مدت مدیریت کنند.

به این ترتیب دیگر استرسی برای زمان سررسید قرارداد وجود ندارد و هر چه تریدر در حدس قیمت ها تبحر بیشتری داشته باشد، می تواند از انجام معاملات CFD سود برد.

نحوه ی عملکرد معاملات CFD چگونه است؟

در حقیقت معاملات CFD اینگونه است که انجام قراردادهای خرید و فروش، از طریق اختلاف ارزش یک دارایی برای کسب سود، با یک کارگزار یا بروکر آنلاین صورت می گیرد.

یک مزیت مهم معاملات CFD این است که حتی با کاهش قیمت نیز معامله گر می تواند سود ببرد. حتما می پرسید چگونه؟ در ادامه نحوه عملکرد این نوع معاملات را با ذکر مثالی توضیح داده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

مثالی از معاملات CFD

فرض کنید شما سهام یک شرکت را در حال حاضر با قیمت خرید 41 دلار و با قیمت فروش 40 دلار خریداری می کنید. اما پیش بینی شما این است که در چند روز آینده قیمت این سهام به 39 دلار برسد. بنابراین بخشی از سهم خود مثلا حدود 100 سهم را به قیمت 40 دلار می فروشید.

در روزهای آینده، چنانچه حدس شما درست باشد، و قیمت سهام به 39 دلار کاهش یافته باشد، شما اقدام به خرید 100 سهم به ارزش 39 دلار خواهید کرد. در این صورت با وجود روند کاهشی قیمت در بازار، شما سود کرده اید.

معاملات CFD

مزایای معاملات CFD

تا این بخش از مقاله با معاملات CFD آشنا شدید و تا حدودی از نحوه ی انجام این گونه معاملات آگاه شدید. اگر مایلید تا درباره ی مزیت های این معاملات نیز بدانید، این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید.

  • هزینه انجام این معاملات ، هزینه پائینی است
  • امکان انجام این گونه معاملات در هر جای دنیا و در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر است
  • امکان کسب سود در هر دو بازار صعودی و نزولی وجود دارد
  • امکان معامله با مارجین در این معاملات وجود دارد و با این وجود شما می توانید با سرمایه بیشتری کار کنید
  • گزینه های معاملاتی در معاملات CFD بسیار متنوع می باشد

کلام پایانی

برای موفقیت در معاملات CFD لازم است که بتوانید به درستی روند افزایشی یا کاهشی قیمت ها را حدس بزنید. معاملات CFD این امکان را برای شما فراهم کرده است که دیگر بدون دغدغه هایی که در معاملات فیوچر داشتید، به راحتی و بدون وجود سررسید قرارداد، زمان خروج از معامله را خودتان تعیین کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید