معرفی پلتفرم های فیوچرز

در این پست می‌خوانید:

پلتفرم های فیوچرز

همانطور که در مقاله قبل به آن اشاره کردیم پلتفرم و دیتا در کنار یکدیگر کارایی دارند. پلتفرم مثل اتومبیل و دیتا مثل بنزین اتومبیل است که در کنار همدیگر معنا پیدا می کنند.

Futures platforms 1

ولی در ابتدا شما باید ماشین را بخرید بعد سوخت ماشین را فراهم کنید. در بازار فیوچرز هم شما اول باید یک پلتفرم تهیه کنید و بعد دیتای لازم را به آن متصل کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع پلتفرم های فیوچرز صحبت کنیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که پلتفرم به چه معنا است؟!

پلتفرم یعنی محیطی که برای شما شرایط ترید کردن را فراهم می کند. مانند متاتریدر، یا محیط ترید صرافی بایننس برای ترید کریپتوکارنسی ها.

بازار فیوچرز پلتفرم مخصوص به خودش را دارد اما به دلیل فراهم سازی امکانات ویژه ،  مثل بقیه پلتفرم ها رایگان نیست. شما  با استفاده از پلتفرم مخصوص این بازار ، توانایی اتصال به بازار فیوچرز را خواهید داشت و به شما امکانات استفاده از ابزارهای اردرفلو را می دهد. در واقع این پلتفرم ها دیتای بازار فیوچرز را آنالیز می کنند و به شکل دلخواه شما نمایش می دهند.

این پلتفرم ها به دلیل اینکه لایسنس گذاری شده اند قیمت های اشتراک مختلفی دارند. نگرانی که اغلب تریدرها در ابتدای کار دارند هزینه اولیه تهیه این پلتفرم ها است. به دلیل اینکه در شروع کار باید هزینه زیادی برای اشتراک پلتفرم ها پرداخت کنند و ممکن است به نسبت سرمایه ای که دارند مبلغ زیادی محسوب شود. اما شما نگران این موضوع نباشید! شما می توانید با ساپورتی که از سمت مجموعه زندتریدرز می شوید به این پلتفرم ها به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

حال با ما همراه شوید تا چند مورد از پلتفرم های فیوچرز را بررسی کنیم:

پلتفرم Volfix.net

ولفیکس یکی از شرکت های قدیمی در بازار فیوچرز است. در جدول زیر می توانید شرایط های مختلف قیمتی را مشاهده کنید.

پلتفرم Volfix.net

پلتفرم Atas.net

این پلتفرم پلتفرمی حرفه ای و از لحاظ نرم افزاری بسیار سبک است. به این معنی که توسط کامپیوترهایی که قدرت پردازش کمتری دارند نیز قابل استفاده است.

در تصویر زیر می توانید تعرفه ای قیمتی مختلف این پلتفرم را مشاهده کنید.

پلتفرم Atas.net

پلتفرم SierraChart.com

این پلتفرم خیلی پرطرفدار و سبک است. اغلب دوره های آموزشی بر روی این پلتفرم تدریس می شوند. محیط گرافیکی خشن و خشکی دارد. با این حال از لحاظ برنامه نویسی و کدنویسی بسیار قدرتمند است.

پلتفرم SierraChart.com

پلتفرم QuanTower.com

این پلتفرم از پلتفرم های فیوچرز قبلی ضعیف تر است ولی طرفداران مخصوص به خود را نیز دارد. این پلتفرم از محیط گرافیکی مناسبی برخوردار است.

پلتفرم SierraChart.com

پلتفرم NinjaTrader.com

و اما آخرین پلتفرمی که قصد معرفی آن را داریم نینجا تریدر NinjaTrader.com است. در آموزش های مجموعه زندتریدرز و معاملات تریدرهای مجموعه از این پلتفرم  استفاده می شود.

پلتفرم های فیوچرزی که تا اینجا بررسی کردیم ، امکان استفاده رایگان 14 روز تا یک ماه به صورت دمو از پلتفرم را در اختیار تریدرها قرار می دهند تا تریدرها بتوانند امکانات این پلتفرم را سنجیده و در صورت نیاز اشتراک پلتفرم را خریداری نمایند. در تصویر زیر می توانید هزینه اشتراک این پلتفرم را مشاهده کنید.

پلتفرم NinjaTrader.com

انتخاب این پلتفرم توسط مجموعه زندتریدرز به عنوان پلتفرم آموزشی و ترید به دلایل مختلفی است:

  1. این پلتفرم یک پلتفرم اوپن سورس است.
  2. پلتفرمی قدیمی خوشنام و قابل اعتماد است.
  3. کرک شده این پلتفرم در دنیا موجود است و نیازی به خرید اشتراک گران قیمت این پلتفرم نداریم.
  4. اتصال راحت و سریع به دیتای فیوچرز ؛ مثلا دیتای CQG بر روی پلتفرم Sierra فعال نمی شود و دیتای ریتمیک را قبول می کند. ولی نینجاتریدر با دیتای همه شرکت های ارائه دهنده دیتا به راحتی قابل اجرا است.
دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۸
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید