تغییر روند و نشانه های آن قبل از وقوع

در این پست می‌خوانید:

در این مطلب قصد داریم به مبحث تغییر روند و نشانه های آن قبل از وقوع بپردازیم. در واقع ما از ستاپ های ترند دوم(Secondary Trend) ، تغییر روند را زودتر از آنچه که در ترند اصلی اتفاق بیفتد تشخیص می دهیم. با ما همراه باشید تا این موضوع را روی چارت بررسی کرده و ستاپ های کاربردی تغییر روند را معرفی کنیم .

در تصویر زیر همانطور که مشاهده می کنید قیمت در تایم فریم روزانه در حال طی کردن یک روند صعودی بوده است. بدین صورت که سقف ها و کف های بالاتر تشکیل داده است.

تغییر روند و نشانه های آن قبل از وقوع

اما همانطور که می بینید،  قیمت در انتهای حرکت صعودی با ضعف روبرو شده و آخرین کف تشکیل شده را شکسته است. در اینجا ما متوجه می شویم که قیمت نیاز به اصلاح دارد و ما احتمالا وارد یک روند نزولی شده ایم. از واژه ی «احتمالا» استفاده کردیم زیرا قیمت هنوز بصورت قطعی وارد فاز نزولی نشده است. (اگر با تعریف روند قطعی و غیر قطعی هنوز آشنا نشدید، می توانید ویدیوی «ترندتریدینگ_مفهوم ترند» را ببینید.)

خب گفتیم که قیمت احتمالا وارد اصلاح شده است. پس ما به دنبال ستاپ های فروش برای ورود به معامله هستیم. یکی از بهترین ستاپ ها ، ورود از انتهای اصلاح یا همان ستاپ P3 است. در این ستاپ ما در نقطه P3 بدنبال موقعیتی برای فروش هستیم اما چگونه؟ چطور می توان انتهای اصلاح را تشخیص داد و وارد معامله شد؟

تشخیص تغییر روند

تشخیص تغییر روند با یک کندل چکش یا Hammer امکان پذیر است. اگر شما در تایم فریم روزانه (Primary) در P3 قیمتی کندل چکش مشاهده کردید ، احتمالا آنجا نقطه چرخش مارکت است. دقت داشته باشید که برای معاملات فروش چکش قرمز و در معاملات خرید باید چکش سبز ببینید تا تایید قوی تری داشته باشید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قیمت پس از ساختن موج 3 ، در سقف یک کندل چکش قرمز تشکیل داده است. پس می توان انتظار ریزش قیمت از این نقطه را داشت.

تغییر روند و نشانه های آن قبل از وقوع  1

خب نقطه ی چرخش مارکت را با این روش تشخیص دادیم اما برای پیداکردن نقطه ورود چه باید کرد؟ چگونگی ورود به معامله را نیز در ادامه بررسی خواهیم کرد.

برای پیدا کردن نقطه ورود باید به تایم فریم ساعتی (Secondary) برویم و از ستاپ های Secondary Trend کمک بگیریم. زیرا ورود به معامله در تایم فریم بزرگی مثل روزانه عاقلانه نیست. بدین علت که ستاپ های روزانه غالبا استاپ لاس های بزرگی دارند و مناسب سرمایه کم ما نیستند پس باید از ستاپ های ترند دوم کمک بگیریم. این ستاپ ها را در ویدیوی «ترندتریدینگ_ستاپ P2 و P3 در Secondary Trend » خدمت شما عزیزان معرفی کردیم.

برای ورود به معامله ، نمودار یک ساعته را در کنار نمودار روزانه باز می کنیم تا ببینیم در کندل چکش تشکیل شده در روزانه ، چه اتفاقاتی در نمودار یک ساعته افتاده.

تغییر روند و نشانه های آن قبل از وقوع  2

در اینجا نمودار سمت چپ روزانه و سمت راست، یک ساعته است. بازه مشخص شده با رنگ سفید ، در اصل کندل چکش در روزانه است که آن را بدین صورت از بقیه چارت جدا کردیم. همانطور که می بینید در نمودار یک ساعته ، ما در یک روند صعودی بودیم که این روند صعودی در اصل همان اصلاح روزانه یا موج P3 روزانه است.

قیمت در نمودار یک ساعته بعد از صعود ، دچار ضعف شده و P3 قبلی خود را می شکند. ما در اینجا متوجه می شویم موج P3 روزانه به اتمام رسیده و قیمت قصد وارد شدن به روند نزولی را دارد.

ما در اینجا می توانیم طبق ستاپ ورود از P3 وارد معامله فروش شویم. این ورود می تواند بصورت Sell Stop باشد یا می توان صبرکرد تا قیمت به P3 شکسته شده برگردد و در آن جا وارد معامله شد. کم وکیف ورود به این ستاپ معاملاتی در تصویر زیر نمایش داده شده است.

تغییر روند و نشانه های آن قبل از وقوع  3

در پایان مجددا یادآوری می کنیم که ما از مبحث ترند تریدینگ صرفا جهت درک ترند استفاده کرده و برای پیدا کردن نقاط ورود و جای مناسب استاپ لاس ها ، از روش های پیشرفته و دقیق تری استفاده می کنیم که این روش ها را در دوره ی تخصصی ولوم تریدینگ فراخواهید گرفت.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۵
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۲۰
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید