تفاوت چارت با دیتا و بدون دیتا

در این پست می‌خوانید:

تفاوت چارت با دیتا و بدون دیتا

در این مطلب قصد داریم درباره چارت با دیتا و بدون دیتا صحبت کرده و تفاوت آن ها را بررسی کنیم.

همانطور که می دانید تحلیل تکنیکال با در اختیار داشتن یک نمودار قیمتی امکان پذیر است. ما با نگاه کردن به نمودار و کندل ها ، به چهارنوع داده دست پیدا میکنیم که عبارتند از : قیمت Open کندل، قیمت Close کندل ، قیمت High کندل ، قیمت Low کندل

در این بین دو مورد Open و Close کندل ، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این اهمیت ویژه ، معطوف به امروز یا دیروز نیست. این مسئله از زمان قدیم و نظریه آقای داو در اکثر روش ها معامله گری مطرح بوده است.

اساسا قیمت باز و بسته شدن کندل مهم است به این علت که در تصمیم گیری ما برای ورود یا عدم ورود به معامله موثر است. هم چنین در موضوعی مثل تشخیص روند یا قطعی و غیرقطعی شدن روند ، این قیمت باز و بسته شدن دخیل هستند.

پس جابجا شدن قیمت Open و Close کندل می تواند در روند معاملاتی ما اخلال ایجاد کند. برای جلوگیری از این امربهتر است از چارتی استفاده کنیم که دارای دیتا باشد. این دیتا را اصطلاحا Tick Replay گویند و می توانید این دیتا را در تنظیمات چرات خود فعال کنید.

با وجود این دیتا ، کندل ها با دقت و حساسیت بیشتری پردازش و ساخته می شوند و Open و Close کندل ها دقیق تر ثبت شده لذا نسبت به چارت بدون دیتا قابل اتکاتر هستند.

در زیر دو نمودار یکسان از جفت ارز  EURUSD در تایم فریم روزانه می بینید که نمودار سمت راست دارای دیتا و سمت چپ فاقد دیتاست.

 تفاوت چارت با دیتا و بدون دیتا

همانطور که می بینید به وضوح تفاوت هایی وجود دارد. قیمت باز و بسته شدن کندل ها اغلب متفاوت است. حتی می توان دید که این تفاوت در قیمت بسته شدن کندل ، موجب تغییر کندل شده و یک کندل دوجی را به کندلی قرمز تبدیل کرده است.

با یک نگاه ساده تفاوت های بسیار دیگری نیز در تصویر دیده می شود ولی ما به همین چند مورد بسنده می کنیم.

سنگینی چارت Tick Replay  و راه حل آن

استفاده از قابلیت Tick Replay هر چند که در دقت کندل ها موثر است ، باعث استفاده بیشتر از پردازنده سیستم شما و در نتیجه سنگین شدن نمودار و کند شدن سیستم می شود. خصوصا اگر بخواهید تعداد روزهای بیشتری از نمودار را در اختیار داشته باشید یا با اینسرومنتی همانند S&P500 که دیتای زیادی دارد کار کنید ، این کندی در سیستم بیشتر به چشم می آید.

برای جلوگیری از سنگین شدن نمودار و کندی سیستم یک راه حل وجود دارد. اگر بخواهید نمودار شما دارای دقت Tick Replay باشد و در عین حال ، سیستم بار پردازشی زیادی متحمل نشود ، می توانید بجای باز کردن نمودار بصورت روزانه ، از نمودار 1440 دقیقه ای که معادل یک روز است استفاده کنید.

 تفاوت چارت با دیتا و بدون دیتا  1

همانطور که در تصویر فوق مشخص است ، می توانید وارد قسمت Data Series شده و از بخش Type گزینه Minute را انتخاب کنید و در بخش Value مقدار 1440 را وارد کنید و گزینه Tick Replay را غیرفعال کنید.

دقت داشته باشید که ممکن است چارت 1440 دقیقه ای عینا مثل چارت Tick Replay روزانه نباشد و تفاوت های کوچکی داشته باشد که اغلب قابل اغماض هستند. ولی این نمودار نسبت به چارت یک روزه بدون Tick Replay از دقت بیشتری برخوردار است و می توانید برای جلوگیری از سنگین شدن سیستم از آن به راحتی استفاده کنید.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۵
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۲۰
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید