معرفی ستاپ P2 در Secondary Trend

در این پست می‌خوانید:

در ادامه مبحث ترند تریدینگ ، به معرفی ستاپ P2 در Secondary Trend رسیدیم.

جهت یادآوری مجددا نحوه نامگذاری حرکت ها را بررسی می کنیم. در ویدیوی مفهوم ترند تریدینگ گفته شد که برای نامگذاری روند ها از اعداد بدین صورت استفاده می کنیم : عدد 1 شروع گام ، عدد 2 پایان گام و شروع اصلاح ، عدد 3 پایان اصلاح

همانطور که مشاهده می کنید نامگذاری حرکت ها در یک ترند صعودی در تصویر فوق انجام شده است. نامگذاری روند نزولی نیز به همین صورت انجام می گیرد.

هم چنین در ویدیوی مفهوم ترند تریدینگ با مفهومی تحت عنوان روند قطعی یا غیر قطعی آشنا شدیم و بطور مفصل به آن پرداختیم.

جهت یادآوری مجددا مفهوم قطعیت یا عدم قطعیت را بررسی می کنیم.

 زمانی که در یک روند ، P3 قیمتی شکسته شود ، اصطلاحا می گوییم روند تغییر کرده است ولی نه بصورت قطعی بلکه بصورت فرضی یا غیرقطعی.

و گفتیم زمانی که در یک روند غیرقطعی ، P2 جدید شکسته شود روند از حالت غیرقطعی درآمده و قطعی می شود.

بعنوان مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، یک P3 قیمتی شکسته شده و روند بصورت غیر قطعی نزولی شده.

معرفی ستاپ P2 در Secodry Trend

و در تصویر زیر بعد از شکست P2 جدید و کلوز کندل در زیر آن ، نزولی بودن روند قطعی شده است.

معرفی ستاپ P2 در Secodry Trend 2

مفهوم گام و اصلاح در ستاپ P2 در Secondary Trend

قبل از پرداختن به ادامه مطلب ، لازم است در این وهله کمی با اصطلاحات بازار آشنا شویم. در مبحث ترند تریدینگ ، به گام های حرکتی (Movement) و به اصلاح قیمتی (Correction) گفته می شود. طبیعتا مسافت حرکتی طی شده توسط اصلاح ها ، از گام ها کمتر است.

یک اصلاح استاندارد حدودا 35 الی 50 درصد گام حرکتی طول دارد. باید بدانید که حرکت های کمتر از 35 درصدی ، اصلاح در نظرگرفته نمی شود و بهتر است آنها را در ادامه گام در نظر گرفت.

به تصویر زیر دقت کنید.

معرفی ستاپ P2 در Secodry Trend 4

همانطور که می بینید نمونه اصلاح درست و استاندارد در تصویر مشخص شده است. همانطور که گفتیم حرکت های ضعیف را طبق تصویر اصلاح در نظر نمی گیریم.

در مورد اصلاح یا Correction ها باید به نکاتی دقت کنید. مورد اول اینکه اصلاح ها نسبت به گام های حرکتی معمولا زمان بیشتری را صرف می کنند. بدین صورت که اگر بعنوان مثال ، گام حرکتی با 10 کندل تشکیل شده باشد ، اصلاح آن حرکت حدودا با 20 کندل یا بیشتر اتفاق می افتد.

نکته مهمتر در مورد طول اصلاح است. همانطور که گفتیم یک اصلاح استاندارد 35 الی 50 درصد گام حرکتی است. اما ممکن است در برخی موارد ، اصلاح تا 100 درصد گام حرکتی نیز به طول بینجامد. بطور کلی اصلاح می تواند تا P3 قیمتی انجام شود یعنی تمام مسیری که طی کرده است را مجددا برگردد.

اگر به تصویر زیر دقت کنید نمونه یک اصلاح 100 درصدی را می بینید.

معرفی ستاپ P2 در Secodry Trend 3

دقت داشته باشید ، در صورتی که پشت P3 کلوز کندلی نداشته باشیم ، می توان آن حرکت را اصلاح در نظر گرفت مانند تصویر زیر.

معرفی ستاپ P2 در Secodry Trend 5

ستاپ P2 در Secondary Trend

در این ستاپ در صورتی که قیمت بتواند از P2 قطعی عبور کند. می توات با دستور Stop  Buy-Sellوارد معامله شد. استاپ لاس معامله در این ستاپ ، پشت P3 قرار می گیرد. جزئیات بیشتر را می توانید در تصویر زیر ببینید.

معرفی ستاپ P2 در Secodry Trend 6

در این مقاله نکاتی در مورد مبحث ترند تریدینگ مطرح و ستاپ P2 در Secodry Trend نیز معرفی شد. ولی دقت داشته باشید ورود به معامله صرفا با ستاپ های ترندی مثل ستاپ P2 ، موفقیت آمیز نخواهد بود. به این علت که این ستاپ ها ، بیشتر مناسب سرمایه داران و بزرگان مارکت است و درخور سرمایه ی کم ما نیست. این نوع ستاپ ها غالبا استاپ لاس های بزرگی دارند و این باعث می شود معاملات با این روش ، ریسک به ریوارد مناسبی نداشته باشند. نبود ریسک به ریوارد مناسب نیز می تواند باعث کندی رشد حساب معاملاتی شما شده و در بلند مدت نیز این امر بیشتر مشهود می باشد.

مجددا تاکید می کنیم که ما از مبحث ترند تریدینگ صرفا جهت درک ترند استفاده کرده و برای پیدا کردن نقاط ورود و جای مناسب استاپ لاس ها ، از روش های پیشرفته و دقیق تری استفاده می کنیم که این روش ها را در دوره ی تخصصی ولوم تریدینگ فراخواهید گرفت.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۵
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۲۰
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید