ورود با نهنگها در شدو کندل بازار

در این پست می‌خوانید:

در مقاله امروز قصد داریم یکی دیگر مهم ترین مسائل موجود در بازار یعنی چرا ما باید volume trading یا order flow را به خوبی درک کنیم را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد پس در ادامه همراه ما باشید.

جدا از هر نوع سبک معاملاتی که داریم باید order flow را به خوبی درک کنیم و اینکه بدانیم در بازار چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

اگر بازار به ما اجازه ورود داد باید بررسی کنیم که آیا بزرگان بازار در آن محدوده قرار دارند یا خیر که ما هم با آنها وارد شویم چنانچه در آن محدوده قرار نداشته باشند قطعا نقطه ورود ما یک Trap (تله) می باشد.چون بزرگان بازار TP خود را در جای می گذارند که ما stop خود را قرار می دهیم.به این دلیل که STOP ما سود آنها را نقد می کند.

حال برای درک بهتر با ذکر یک مثال از نمودار S&P به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

نمودار S&P و بررسی بازار

در مدل های پرایس اکشنی بعد از یک روند بزرگ یک پولبک را داریم و ما تصمیم می گیریم در یک نقطه مشخص وارد معامله شویم و عده ای نیز در قیمت بالای بازار وارد معامله فروش شده می شوند.

چنانچه بزرگان بازار اگر در سمتی که ما وارد شده ایم وارد نشده باشند قطعا stop ما را که مشخص کرده ایم را با یک shadow (شدو) خواهند زد.

چون آنها در نقاط پایین وارد شده اند و TP خود در جایی خواهد گذاشت که Stop ما زده شود.به دلیل اینکه TP آنها بسیار بزرگ می باشد و باید نقد شود.

حال در تایم فریم های پایین تر ببینیم که نقاط ورود ما به چه شکلی خواهد بود

وقتی بازار نقطه مورد نظر را رد می کند بعد از آن شروع به حجم زدن می کند و فیلترهای را که ما برای خود مشخص کرده ایم فعال می شوند چرا فیلتر های ما فعال می شود به این دلیل که اکثر کسانی که در تله افتاده اند در این محدوده خرید می زنند به امید اینکه از محدوده قیمت به سمت بالا حرکت کند اما کسی که در order book به صورت passive در نقطه ای دیگران می خواهند قیمت را بالا ببرند جلو بازار را گرفته است و فیلترها به ما می گویند در این محدوده اتفاقی در حال رخ دادن است که قیمت حرکت می کند و stop های را به جا مانده است را می زند.

و سیگنال را به این شکل می توانیم بگیریم که فیلتر به ما نشان می دهد با اینکه تعداد خریداران 173 lot بیشتر می باشد اما کندل نزولی است و ما با این سیگنال متوجه می شویم که قیمت پایین خواهد آمد و می توانیم از بالاترین قیمت معامله را باز کنیم یا بگذاریم که قیمت به پایین تر از جایی که بزرگ بازار قرار داشت وارد معامله شویم.

بعد از آن که قیمت حرکت کند هرچقدر خریدار وجود داشته باشد اما قیمت نمی تواند از جایی که بزرگ بازار قرار دارد فراتر رود.

در نتیجه هرچقدر ما خرید می کنیم یک نفر وجود دارد که به ما می فروشد بزرگ بازار در این نمودار 1000 lot را هزینه کرده که نگذارد ما بازار را جلو ببریم.

ما می توانیم در بالاترین قیمت و با پنج pip stop وارد معامله شویم و ریزش بزرگی را که اتفاق می افتد را به طور کامل با ریسک به ریوارد 1 به 30 را بگیریم در واقع ما 10 دلار ریسک می کنیم اما 300 دلار را به دست می آوریم

حتما مطالب آموزشی ما را در مورد اوردفلو ( order flow ) و ولوم تریدینگ ( volume trading ) دنبال کنید و توصیه می کنیم این سبک را حتما یاد بگیرید. در واقع قدرت volume trading  در این است که ما 10 دلار ریسک می کنیم اما 300 دلار به دست می آوریم.

ریسک به ریوارد مناسب بر winrate برتری دارد اگر ما سه بار stop بخوریم 30 دلار را از دست می دهیم و اگر یک معامله در سود برویم 300 دلار را به دست می آوریم که این باعث می شود که شما دیگر از stop خوردن نترسید و این روش حتی در روانشناسی بازار به شما کمک می کند

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید