معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر (قسمت اول)

معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر

در مقاله قبل به بررسی نمادهای فیوچرز پرداختیم و با نام گذاری و تاریخ اتمام قراردادهای فیوچرز آشنا شدیم، حال در این مقاله به بررسی امکانات پلتفرم نینجا تریدر خواهیم پرداخت.

از شما می خواهیم در زمان مطالعه این مقاله پلتفرم نینجا تریدر خود را باز کرده و با آموزش های مقاله همراه شوید.

در تصویر زیر در قسمت پایین پنجره پلتفرم نینجا تریدر قسمت های مختلفی را مشاده می کنید که اولین Tab آن Orders است که اگر اردر یا سفارش باز داشته باشید در این قسمت نمایش داده می شود.

معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر 1 - 1

در قسمت position سفارشات انجام شده نمایش داده می شود.

در قسمت Acoounts حساب های متصل به پلتفرم نینجا تریدر نمایش داده می شود. حساب ها دمو، سیمولاتور و رییل انواع حساب هایی است که توسط پلتفرم نینجا تریدر به نمایش گذاشته می شود.

معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر 1 - 2

در قسمت آخر Log را مشاهده میکنید که لیستی از کارها و عملکرد شما در پلتفرم نینجا تریدر را ارائه می دهد.

در قسمت سربرگ ها گزینه های مختلفی قابل مشاهده است. همانطور که در تصویر زیر می بینید سربرگ اول New شامل گزینه های مختلفی می باشد.

معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر 1 - 3

اولین کار و راحت ترین کار باز کردن یک چارت است. با انتخاب گزینه چارت وارد پنجره Data series می شوید. در گام اول نماد یا اینسترومنت مدنظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال 6E (EURUSD) را انتخاب می کنیم. در صورتی که نماد مدنظر ما در قسمت نمادهای پرکاربرد نبود از قسمت زیر آن نماد را انتخاب میکنیم.

معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر 1 - 4

اما در صورتی که نماد مدنظر در این قسمت نیز نبود چه باید کرد؟

برای اضافه کردن نماد مدنظر به پنجره اصلی پلتفرم نینجا تریدر بروید و از سربرگ Tools گزینه Instrument list را انتخاب کنید. سپس در قسمت فیوچرز گزینه Add را انتخاب کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجا تریدر 1 - 5

نماد مدنظر خود را جستجو کنید و به لیست خود اضافه کنید. ما در اینجا نماد 6A (AUDUSD) را جستجو کرده و به لیست اضافه نمودیم.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 6

حال دوباره به سربرگ New/chart می رویم. نمادی که به لیست اضافه کردیم را در قسمت فیوچرز می توانید جهت مشاده چارت آن انتخاب کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 7

شما هر نماد دیگری که مدنظرتان بود نظیر شاخص ها یا کامودیتی ها را می توانید به همین روش به لیست Instrument های خود اضافه کنید و به راحتی به چارت آن نماد دسترسی پیدا کنید.

بعد از انتخاب نماد گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید که هرکدام کاربردهای مختص به خود را دارند.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 8

در قمست Type نوع نمدار مدنظر خود را انتخاب میکنید. این بدان معناست که شما مایل به مشاهده چارت به کدام شیوه نمایش هستید؟! به عنوان مثال Tick، Range، دقیقه ای یا روزانه و …

در اینجا با انتخاب گزینه minute و تنظیم آن بر روی 60، یک چارت با تایم فریم یک ساعته در نماد 6A خواهیم داشت. در قسمت Days to load تعداد روزهایی که مایلید در چارت نمایش داده شود را انتخاب می کنیم. به عنوان مثال ما می خواهیم 150 روز اخیر را به صورت چارت با تایم فریم یک ساعته مشاهده کنیم.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 9

حال چارت دلار استرالیا را در تایم فریم یک ساعته به مدت 150 روز را مشاهده خواهیم کرد.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 10

از قسمت بالا سمت چپ می توانید نماد خود را تغییر دهید، مبه عنوان مثال نفت را انتخاب کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 11

در قسمت بعد می توانید نحوه نمایش چارت را تغییر دهید، به عنوان مثال حالت Range bar را انتخاب کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 12

در قسمت بعد نوع کندل ها را انتخاب می کنید، همچنین گزینه ها دیگری را نیز مشاهده میکنید نظیر Bar Spacing (به همراه کلیدهای میانبر)، که با انتخاب آن فاصله بین کندل ها افزایش می یابد. اگر Bar Width را انتخاب کنید می توانید پهنای کندل ها را تغییر دهید تا به نمایش کندلی دلخواه خود دست یابید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 13

با انتخاب این گزینه ها یا استفاده از کلیدهای میانبر تنظمات مدنظر خود را انجام دهید.

نکته: با نگهداشتن کلید کنترل می توانید با استفاده از موس چارت خود را به هر سمتی حرکت دهید.

سربرگ بعدی Drawing Tools  یا همان ابزارهای تحلیلی است. خط، کانال، خطکش، فیبوناچی و … از جمله ابزارهای مختلفی است که در این قسمت قرار داده شده است.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 14

در قسمت بعد انتخاب Cruser است که کاربردهای مهم دارند و به تفکیک به آن خواهیم پرداخت.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 15

سربرگ بعدی Chart Trader است که کاربرد آن ترید بر روی چارت در بازار فیوچرز است، با روشن کردن این ویژگی بر روی نینجا تریدر امکان اردرگذاری یا سفارش گذاری بر روی چارت برای شما فراهم می شود.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 16

امکان انواع سفارش گذاری را می تواند بر روی پلتفرم نینجا تریدر در قسمت سمت راست چارت میتوانید در اختیار داشته باشید. سفارشات لیمیت، سفارشات مارکت و Atm استراتژی اماکاناتی است که در اختیار شما قرار گرفته است.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 17

سربرگ بعدی قسمت Data series است که توضیحات مختصری داده شد،

سربرگ بعدی اندیکاتور یا Indicator است. با کلیک بر روی آن اندیکاتورهای پلتفرم نینجا تریدر را میتوانید مشاهده و با انجام تنظیمات دلخواه به چارت خود اضافه کنید.

این موضوع که چه اندیکاتوری را باید به چارت اضافه نمود به استراتژی معاملاتی ما مربوط می شود که در ادامه با آموزش اندیکاتورهای مختلف و کاربرد آنها می توانیم استراتژی معاملاتی خود را بر روی چارت پیاده کنیم.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 18

سربرگ بعدی Strategies است که در این قسمت می توانید استراتژی تعریف و آن را تست کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 19

سربرگ آخر Properties است که در این قسمت تنظیمات ظاهری چارت را تغییر می دهیم. مثلا در قسمت Right side margin  می توانید با تغییر عدد داخل باکس فاصله سمت راست چارت از کنار صفحه مانیتور خود را تنظیم کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 20

با راست کلیل بر روی چارت نیز می توانید به این قسمت و سایر سربرگ ها نیز دسترسی داشته باشید

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 21

در قسمت پایینی و سمت چپ چارت خود Tab های مختلف و اطلاعات آن نمایش داده می شود. در این قسمت با راست کلیک بر روی Tab می توانید به گزینه های بستن، تغییر نام و ساختن کپی از Tab دسترسی پیدا کنید.

معرفی امکانات پلتفرم نینجاتریدر 1 - 22

با انتخاب Duplicate in  new Tab یک کپی از چارت باز خود در همین صفحه خواهید داشت، با انتخاب Duplicate in new window یک کپی از چارت خود در صفحه جدید خواهید داشت. توصیه ما این است که با تمرین به پلتفرم نینجا تریدر مسلط شوید تا بتوانید راحت تر و سریع تر با آن کار کنید.

دوره‌های مرتبط
تکمیل شده
دوره آموزش تحلیل جامع

دوره آموزش تحلیل جامع

۱۴
۰
۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
در حال برگزاری
دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

دوره ی آموزش هیت مپ (Heatmap)

۲۱۵
۰
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
تکمیل شده
دوره پیش نیاز ولوم تریدینگ
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید